Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PPL(A) : ICAO -> JAR
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Samolotowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki




Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 12:45, 15 Gru 2009    Temat postu:

Witam,

Rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu jak najbardziej mówi na temat konwersji dotychczasowych licencji ICAO (krajowych) na te zgodne z JAR-FCL. W dodatku bardzo szczegółowo Smile Poświęcono temu cały rozdział 8 "Przepisy przejściowe i końcowe". A w skrócie ma się to tak, że jak ktoś ma "starą" licencję, to dostaje "nową" (w zakresie zgodnym z dotychczasowymi uprawnieniami) z automatu (pod warunkiem, że zrobi to najpóźniej w ostatnim dniu ważności "starej" licencji). Jeśli ktoś nie ma CVFR, to też dostanie nową ale z wpisanym do licencji ograniczeniem na loty tylko w przestrzeni niekontrolowanej.

Ale to wszystko to już i tak historia bo teraz czekamy co przyniesie EASA Part-FCL i Part-Medical Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alek




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 18:31, 15 Gru 2009    Temat postu:

Na Part-FCL nie ma co czekać, można poczytać :
[link widoczny dla zalogowanych]

Największe zmiany to licencje dla "weekendowych" pilotów samolotowych, uregulowanie uprawnień na hol, lądowiska górskie, klasy samolotów wodnych, nadzór EASA nad licencjami szybowcowymi i balonowymi itp.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki




Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 19:20, 15 Gru 2009    Temat postu:

Nie bardzo rozumiem dlaczego "nie ma na co czekać". Moim skromnym zdaniem ruszenie w tym przypadku naszych mocno skostniałych struktur prawnych i dopasowanie ich/ujednolicenie w pozostałych krajach UE, przyniesie tylko korzyści. Wprowadzenie dodatkowych uprawnień niższej kategorii powinno umożliwić rozpoczęcie szkolenia samolotowego młodym, których nie zawsze stać na wyłożenie kilkudziesięciu tysięcy na PPL. Tym samym jest to szansa dla aeroklubów na rozszerzenie oferty szkoleniowej, a co za tym idzie wiecej szkolących się = więcej kasy dla klubu. Tak mi się to jakoś "biznesowo" układa Smile DLatego chętnie bym się dowiedział dlaczego nie ma na co czekać...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alek




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 20:27, 16 Gru 2009    Temat postu:

No to się nie zrozumieliśmy, ja jestem zwolennikiem Part-FCL i ogólnie całego ujednolicenia przepisów które zmniejsza pole do "interpretacji" przez ULC. Natomiast smutne jest to że po pierwsze napewno Polska znowu wybierze najpóźniejszy możliwy termin wprowadzenia w życie tych przepisów, a po drugie znowu pewnie będzie paraliż zanim nowe programy szkolenia zostaną napisane i zatwierdzone, i o ile FTO sobie z tym poradzą bo po prostu zapłacą komuś za ich napisanie, to aerokluby mogą mieć problem, bo wątpię żeby AP zaktualizowało swój program w ramach tego co 'oferują' w zamian za składki.

A tak wracając do tematu, to rozporządzenie odnośnie licencjonowania personelu, napewno mówimy o tym samym ? Podaj mi proszę sygnaturę tego w którym to znalazłeś (Dz.U. itd.).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki




Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 22:05, 16 Gru 2009    Temat postu: PPL(A) : ICAO -> JAR

No to teraz się zrozumieliśmy Smile trzeba mieć tylko nadzieję, że tym razem zmiany nie będą szły tak opornie jak do tej pory... w końcu kiedyś marazm urzędniczy skończyć się musi Smile
A co do artykułów i paragrafów to odpowiednie zapisy można znaleźć tu:

art. 94 ust. 8 i 9 oraz art. 104 ust. 1 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2003 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 165, poz. 1603, z późn. zm.)

Pełny tekst np. tu: [link widoczny dla zalogowanych]

oraz zmiana (w przypadku naszej dyskusji nieistotna ale warto wiedzieć, że jest):

art. 94 ust. 8 i 9 oraz art. 104 ust. 1 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 czerwca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. 2009 nr 97, poz. 808)

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alek




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:37, 09 Lut 2010    Temat postu:

Tak, z tych wszystkich rozporządzeń i ustaw to guzik się idzie dowiedzieć, ale na szczęście ktoś (obstawiam że młody) zadbał o stronę ULC. Sensownie można się dowiedzieć o terminie ważność krajówek tu :
- [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych]

Termin wymiany upływa 31 lipca 2010 o ile licencja nie kończy się wcześniej. Nie można do niej wpisać ograniczenia do latania w kontrolowanej czyli trzeba mieć pełną zdolność. Czyli trzeba zrobić kurs. Program AP Szkolenia Samolotowego w tych rozdziałach które mamy u siebie nie przewiduje takiego szkolenia niestety także trzeba się udać do jakiegoś innego ośrodka niestety.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki




Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 21:51, 09 Lut 2010    Temat postu:

hmm, no to ULC zrobił wszystkim bez CVFR niezłego psikusa. W dodatku na przekór ustawodawcy, który w rozporządzeniu pisze wyraźnie:
"Przy wymianie licencji pilota samolotowego turystycznego albo pilota śmigłowcowego turystycznego, w której nie było wpisane uprawnienie do lotów kontrolowanych VFR, wpisuje się ograniczenie do wykonywania lotów wyłącznie w ruchu lotniczym niekontrolowanym, chyba że posiadacz tej licencji odbył szkolenie do licencji pilota turystycznego według programu szkolenia samolotowego lub śmigłowcowego, obejmującego wszystkie procedury wykonywania lotów VFR w ruchu lotniczym kontrolowanym." (§36 ust. 3 Rozporządzenia z dnia 3 września 2003 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego).
Może warto zapytać na jakiej podstawie ULC wyłączył taką możliwość skoro formalnie istnieje...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alek




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:26, 09 Lut 2010    Temat postu:

Bo to jest do sytuacji wcześniejszej, kiedy weszły licencje JAR i wtedy trzeba było przy wymianie zaznaczyć że nie ma CVFR a teraz już ta opcja wygasa i nie będzie czegoś takiego tylko każdy co pragnie latać pełnowymiarowym samolotem musi się nauczyć latać w ruchu kontrolowanym, nawet jeżeli nie ma zamiaru się wychylać poza ATZ.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki




Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 22:36, 09 Lut 2010    Temat postu:

Jak dobrze rozumiem, to posidacze licencji zgodnych z JAR z wpisem NCA przy kolejnym przedłużeniu będą się musieli wykazać szkoleniem do kontrolowanych VFR ? Czyli tak jakby okres przejściowy się zakończył ?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZK




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:42, 09 Lut 2010    Temat postu:

Jednego bohatera będzie mniej bo mi już licencji nie wydadzą do
czasu spełnienia ich warunków a i po spełnieniu miesiąc w plecy na
wydanie nowej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Luki




Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 23:04, 09 Lut 2010    Temat postu:

No to szkoda... Patrząc na tą kołomyję z wymaganiami, obostrzeniami, wymysłami urzędników, to Ci się nie dziwię. Tak samo jak się nie dziwię, że wiele aeroklubów (raczej nie w Polsce), przeszło np. na holowanie szyboli za samolotami UL. Niższe koszty, brak wymysłów, zero CAMO itd.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alek




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 0:31, 10 Lut 2010    Temat postu:

Luki napisał:
Jak dobrze rozumiem, to posidacze licencji zgodnych z JAR z wpisem NCA przy kolejnym przedłużeniu będą się musieli wykazać szkoleniem do kontrolowanych VFR ? Czyli tak jakby okres przejściowy się zakończył ?


Dokładnie tak by wynikało z tych rozporządzeń.

ZK napisał:
Jednego bohatera będzie mniej bo mi już licencji nie wydadzą do
czasu spełnienia ich warunków a i po spełnieniu miesiąc w plecy na
wydanie nowej.


Do kiedy masz ważną ? Z tego co wiem to CVFR to jest kilka godzin więc można to zrobić w dwa-trzy dni, pojechać do ULCu i ładnie poprosić, licencja może być w ciągu kilku dni jeżeli trzeba. Na spokojnie jakby się tym teraz zająć to do początku sezonu spokojnie się wyrobisz (o ile jest czas i finansowanie).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZK




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 16:03, 10 Lut 2010    Temat postu:

licencja się kończy na początku kwietnia i przy tej pogodzie to wyrobić
się bedzie chyba trudno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alek




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 17:43, 10 Lut 2010    Temat postu:

dowiedziałem się w jednym zaprzyjaźnionym FTO w Mielcu mają program na 7h latania i latają teraz cały czas, także dwa dni latania, jeden dzień w Warszawie i po strachu. Jak coś to dam Ci namiary.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Alek




Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:46, 16 Mar 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Aeroklub Warszawski robi teorię dla "konwertytów" 15tego kwietnia


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Alek dnia Wto 11:00, 16 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Samolotowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin