|
Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego www.aeroklub.opole.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 12:45, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Witam,
Rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu jak najbardziej mówi na temat konwersji dotychczasowych licencji ICAO (krajowych) na te zgodne z JAR-FCL. W dodatku bardzo szczegółowo Poświęcono temu cały rozdział 8 "Przepisy przejściowe i końcowe". A w skrócie ma się to tak, że jak ktoś ma "starą" licencję, to dostaje "nową" (w zakresie zgodnym z dotychczasowymi uprawnieniami) z automatu (pod warunkiem, że zrobi to najpóźniej w ostatnim dniu ważności "starej" licencji). Jeśli ktoś nie ma CVFR, to też dostanie nową ale z wpisanym do licencji ograniczeniem na loty tylko w przestrzeni niekontrolowanej.
Ale to wszystko to już i tak historia bo teraz czekamy co przyniesie EASA Part-FCL i Part-Medical
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alek
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:31, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Na Part-FCL nie ma co czekać, można poczytać :
[link widoczny dla zalogowanych]
Największe zmiany to licencje dla "weekendowych" pilotów samolotowych, uregulowanie uprawnień na hol, lądowiska górskie, klasy samolotów wodnych, nadzór EASA nad licencjami szybowcowymi i balonowymi itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 19:20, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Nie bardzo rozumiem dlaczego "nie ma na co czekać". Moim skromnym zdaniem ruszenie w tym przypadku naszych mocno skostniałych struktur prawnych i dopasowanie ich/ujednolicenie w pozostałych krajach UE, przyniesie tylko korzyści. Wprowadzenie dodatkowych uprawnień niższej kategorii powinno umożliwić rozpoczęcie szkolenia samolotowego młodym, których nie zawsze stać na wyłożenie kilkudziesięciu tysięcy na PPL. Tym samym jest to szansa dla aeroklubów na rozszerzenie oferty szkoleniowej, a co za tym idzie wiecej szkolących się = więcej kasy dla klubu. Tak mi się to jakoś "biznesowo" układa DLatego chętnie bym się dowiedział dlaczego nie ma na co czekać...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alek
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 20:27, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No to się nie zrozumieliśmy, ja jestem zwolennikiem Part-FCL i ogólnie całego ujednolicenia przepisów które zmniejsza pole do "interpretacji" przez ULC. Natomiast smutne jest to że po pierwsze napewno Polska znowu wybierze najpóźniejszy możliwy termin wprowadzenia w życie tych przepisów, a po drugie znowu pewnie będzie paraliż zanim nowe programy szkolenia zostaną napisane i zatwierdzone, i o ile FTO sobie z tym poradzą bo po prostu zapłacą komuś za ich napisanie, to aerokluby mogą mieć problem, bo wątpię żeby AP zaktualizowało swój program w ramach tego co 'oferują' w zamian za składki.
A tak wracając do tematu, to rozporządzenie odnośnie licencjonowania personelu, napewno mówimy o tym samym ? Podaj mi proszę sygnaturę tego w którym to znalazłeś (Dz.U. itd.).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 22:05, 16 Gru 2009 Temat postu: PPL(A) : ICAO -> JAR |
|
|
No to teraz się zrozumieliśmy trzeba mieć tylko nadzieję, że tym razem zmiany nie będą szły tak opornie jak do tej pory... w końcu kiedyś marazm urzędniczy skończyć się musi
A co do artykułów i paragrafów to odpowiednie zapisy można znaleźć tu:
art. 94 ust. 8 i 9 oraz art. 104 ust. 1 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 września 2003 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. Nr 165, poz. 1603, z późn. zm.)
Pełny tekst np. tu: [link widoczny dla zalogowanych]
oraz zmiana (w przypadku naszej dyskusji nieistotna ale warto wiedzieć, że jest):
art. 94 ust. 8 i 9 oraz art. 104 ust. 1 - Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 czerwca 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie licencjonowania personelu lotniczego (Dz.U. 2009 nr 97, poz. 808)
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alek
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:37, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tak, z tych wszystkich rozporządzeń i ustaw to guzik się idzie dowiedzieć, ale na szczęście ktoś (obstawiam że młody) zadbał o stronę ULC. Sensownie można się dowiedzieć o terminie ważność krajówek tu :
- [link widoczny dla zalogowanych]
- [link widoczny dla zalogowanych]
Termin wymiany upływa 31 lipca 2010 o ile licencja nie kończy się wcześniej. Nie można do niej wpisać ograniczenia do latania w kontrolowanej czyli trzeba mieć pełną zdolność. Czyli trzeba zrobić kurs. Program AP Szkolenia Samolotowego w tych rozdziałach które mamy u siebie nie przewiduje takiego szkolenia niestety także trzeba się udać do jakiegoś innego ośrodka niestety.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 21:51, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
hmm, no to ULC zrobił wszystkim bez CVFR niezłego psikusa. W dodatku na przekór ustawodawcy, który w rozporządzeniu pisze wyraźnie:
"Przy wymianie licencji pilota samolotowego turystycznego albo pilota śmigłowcowego turystycznego, w której nie było wpisane uprawnienie do lotów kontrolowanych VFR, wpisuje się ograniczenie do wykonywania lotów wyłącznie w ruchu lotniczym niekontrolowanym, chyba że posiadacz tej licencji odbył szkolenie do licencji pilota turystycznego według programu szkolenia samolotowego lub śmigłowcowego, obejmującego wszystkie procedury wykonywania lotów VFR w ruchu lotniczym kontrolowanym." (§36 ust. 3 Rozporządzenia z dnia 3 września 2003 r. w sprawie licencjonowania personelu lotniczego).
Może warto zapytać na jakiej podstawie ULC wyłączył taką możliwość skoro formalnie istnieje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alek
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:26, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Bo to jest do sytuacji wcześniejszej, kiedy weszły licencje JAR i wtedy trzeba było przy wymianie zaznaczyć że nie ma CVFR a teraz już ta opcja wygasa i nie będzie czegoś takiego tylko każdy co pragnie latać pełnowymiarowym samolotem musi się nauczyć latać w ruchu kontrolowanym, nawet jeżeli nie ma zamiaru się wychylać poza ATZ.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 22:36, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jak dobrze rozumiem, to posidacze licencji zgodnych z JAR z wpisem NCA przy kolejnym przedłużeniu będą się musieli wykazać szkoleniem do kontrolowanych VFR ? Czyli tak jakby okres przejściowy się zakończył ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZK
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 22:42, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Jednego bohatera będzie mniej bo mi już licencji nie wydadzą do
czasu spełnienia ich warunków a i po spełnieniu miesiąc w plecy na
wydanie nowej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Luki
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 97
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 23:04, 09 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No to szkoda... Patrząc na tą kołomyję z wymaganiami, obostrzeniami, wymysłami urzędników, to Ci się nie dziwię. Tak samo jak się nie dziwię, że wiele aeroklubów (raczej nie w Polsce), przeszło np. na holowanie szyboli za samolotami UL. Niższe koszty, brak wymysłów, zero CAMO itd.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alek
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:31, 10 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Luki napisał: | Jak dobrze rozumiem, to posidacze licencji zgodnych z JAR z wpisem NCA przy kolejnym przedłużeniu będą się musieli wykazać szkoleniem do kontrolowanych VFR ? Czyli tak jakby okres przejściowy się zakończył ? |
Dokładnie tak by wynikało z tych rozporządzeń.
ZK napisał: | Jednego bohatera będzie mniej bo mi już licencji nie wydadzą do
czasu spełnienia ich warunków a i po spełnieniu miesiąc w plecy na
wydanie nowej. |
Do kiedy masz ważną ? Z tego co wiem to CVFR to jest kilka godzin więc można to zrobić w dwa-trzy dni, pojechać do ULCu i ładnie poprosić, licencja może być w ciągu kilku dni jeżeli trzeba. Na spokojnie jakby się tym teraz zająć to do początku sezonu spokojnie się wyrobisz (o ile jest czas i finansowanie).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZK
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 16:03, 10 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
licencja się kończy na początku kwietnia i przy tej pogodzie to wyrobić
się bedzie chyba trudno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alek
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 17:43, 10 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
dowiedziałem się w jednym zaprzyjaźnionym FTO w Mielcu mają program na 7h latania i latają teraz cały czas, także dwa dni latania, jeden dzień w Warszawie i po strachu. Jak coś to dam Ci namiary.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Alek
Dołączył: 26 Lip 2009
Posty: 110
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:46, 16 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Aeroklub Warszawski robi teorię dla "konwertytów" 15tego kwietnia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Alek dnia Wto 11:00, 16 Mar 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|