Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Cypres 20 years
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Pon 10:28, 10 Sty 2011    Temat postu:

Nie twierdze ze Vigil jest do dupy

Twierdze tylko ze motorem napedzajacym jest zwykła oszczednosc tych dosłownie paru groszy i to - i tylko to, nie wchodzi mi do łba.

Jako skoczek powinnismy skakac na sprzecie najlepszym z możliwych.
Tym bardziej że różnice w cenach sa praktycznie żadne.
(sorry na fajki wam nie szkoda a 120 zlotych na rok to juz tak).

Spadochron to nie samochod ktory w najgorszym przypadku stanie przy drodze i poczeka na pomoc.
W tym sporcie nie ma miejsca na dziadowstwo. Na jakies wyswiechtane spadochrony ( w tym szkolne lub wypożyczane komus za jakis psi pieniądz - O wlasnie zapomniałem o jednej głównej funkcji Vigila - liczy skoki), oraz na poszarpane pokrowce i dziwne w tym wszystkim jest to ze na kamerki i inne nikomu nie potrzebne pierdoły od Larsena zawsze sie znajdzie kasa.


Nie robie reklamy Cypresowi bo nie mam z tego nic, a nawet gdybym mial to byscie o tym wiedzieli.
Twierdze tylko że sprzet jest na rynku 20 lat, i ze zaden inny automat nie ratował ludzi tyle razy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 11:05, 10 Sty 2011    Temat postu:

Uratował i wyznacza standardy - tak, co nie zmienia faktu, że nabijają sobie portfel przeglądami, które są pozorne (moje zdanie). Argument ze strony Vigila do mnie przemawia na temat przeglądów: czy w jakimkolwiek aucie na świecie robi się okresowe przeglądy poduszek powietrznych? Odpowiedź brzmi nie, auto robi przy każdym uruchomieniu selftest a jak coś jest nie halo wywala nam kontrolkę i jedziemy do serwisu, to jest ta sama technologia i zasada działania.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez dzwonek dnia Pon 11:07, 10 Sty 2011, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 11:32, 10 Sty 2011    Temat postu:

Temat widzę powrócił jak bumerang ......... był poruszany w tym wątku wątku

Dla jednego jest to parę groszy dla drugiego jest to parę skoków gratis .
Wyliczenie też było jakiś czas temu :
Za Cypresa w ciągu 12 lat użytkowania trzeba zapłacić 1518,80 Euro.
(957 Euro cena podstawowa + 2x 145,90 Euro 4-letnie przeglądy + 5x 54 Euro za baterie)

[link widoczny dla zalogowanych]

Czyli Cypres ok 5500zł dodatkowo doliczyc koszty wysyłki do producenta..... na przeglady !!!

CYPRES Roczny koszt ok 460zł

Za VigilaII koszt zakupu ok 3900 plus 2 razy baterie (jezeli chodzi o 12 lat) ok 600zł

Czyli Vigil ok 4500 PLUS KOLEJNE 8 LAT GRATIS

VIGIL Roczny koszt ok 270zł



Idealizowanie Cypresa że jest taki niezawodny jest przesadą bo Vigilowi też nic nie brakuje i nie ma jakiś złych statystyk.

huszcza napisał:
O wlasnie zapomniałem o jednej głównej funkcji Vigila - liczy skoki


Jacku jako dobry znawca Cypresa powinieneś wiedzieć że on też zlicza skoki Wink

A jeżeli jest coś dobre to po co przepłacać ??

I też mnie ciekawi kwestia poruszona przez dzwonka Cool

Ps. Nie polecam skakać na automat jakiej produkcji by on nie był


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 12:08, 10 Sty 2011    Temat postu:

huszcza napisał:

Spadochron to nie samochod ktory w najgorszym przypadku stanie przy drodze i poczeka na pomoc.


Temat dotyczy automatów (najlepszego i tych tanich bubli)

I jak dla mnie jest różnica jakim autem się jeździ (zwłaszcza podczas wypadku ...... z własnej winy lub co gorsza nie)
W aucie z mała strefą zgniotu i bez dodatkowych poduszek i innych poprawiających bezpieczeństwo gadżetów jest mniejsza szansa na przeżycie niż w aucie na wypasie np .mercedesie.

Automat ma spełnić jedną funkcje dla której został wyprodukowany (jakiej produkcji by nie był)

Jeżeli chodzi o ilość wyprodukowanych automatów :
Cypres ma więcej z prostego względu że przez wiele lat nie miał konkurencji .....
Statycznie rocznie jest więcej sprzedawanych Vigili niż Cypesów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 14:26, 10 Sty 2011    Temat postu:

Osobiście jestem za przeglądami, ale takimi co się nie da zrobić w warunkach warsztatowych- nowy soft, ew. rdza (!) wewnątrz obudowy. Co jakiś czas zdarza się jakaś nowa sytuacja, która nie została uwzględniona przez producentów, więc nowe oprogramowanie dobrze uaktualnić. Wieszały się cypresy, vigile, argus też mi zrobił psikusa. Nowy soft i zawsze było lepiej.
Co do jakości to w cypresach pęka izolacja przewodu cuttera tuż przy wtyczce z gniazdem, odsłaniając goły drut. Kabel jest mało elastyczny i najłatwiej się gnie przy wejściu do gniazda.
Co do wypożyczeń sprzętu to taka forma usług działa wszędzie na świecie, rzeczywiście w porównaniu do cen na zachodzie to nasze stawki są psie, ale adekwatne do naszej sytuacji gospodarczej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Pon 16:53, 10 Sty 2011    Temat postu:

jest odpowiedz z Cypresa,
jak mi sie bedzie chcialo to przetlumacze co nie co wieczorem.
W kazdym razie oprócz zdzierania grubej kasy z biednych skoczków coś tam jeszcze robią.

w punkcie 10: wymiana miedzianej obudowy cuttera i plastikowej wkładki jesli zajdzie taka potrzeba (ocenia sie stan ogladajac cuttera pod mikroskopem).

dalej

każdy serwisowany automat poddawany jest ekstremalnym temperaturom od minus do plus w trakcie powyższego badane jest zużycie prądu a wszystko w komrze cisnien.
Na podstawie zuzycia pradu okresla sie czesci do wymiany ktore ulegly procesowi starzenia.
Wynik badanego cypresa porownywany jest z danymi modelu aktualnie wyprodukawanego jak i modeli z tej samej serii. szuka sie róznic a jak są jakies to poddawane sa analizie
Po złożeniu bebechów cypres poddawany jest jeszcze raz tym samym testom.

Soft update to widomo.

itd.

Im to prawdopodobnie jednak i tak nie można wierzyc bo pewnie nic nie robia tylko rżną głupa.

Na poczte gdańska też napadli nie mówiac o prowokacji w gliwicach






Hallo Jacek,

na lange nichts von Dir gehört. Schön dass Du so proaktiv für das CYPRES stehst. Also mal kurz gefasst:
1. Als erstes werden die Daten aus den Gerät downgeloadet, alle Auslösungen werden gespeichert. Das Gerät wird geöffnet, die Batterie überprüft und falls nötig gewechselt.
2. Das Gerät wird auf Stromverbrauch geprüft, daran kann man gealterte Bauteile erkennen und Präventiv Teile austauschen (Intern). Bevor es beim Kunden kaputt geht. Die sogenannte Präventionsmaßnahme.
3. Das Gerät wird auf mechanische Beschädigungen kontrolliert, z.B. Kabelbruch, LCD Display oder Verschleiß am Cutter (packen). Reparaturen werden kostenfrei durchgeführt.
4. Es findet ein Softwareupdate statt. ( Innnerhalb der letzten Jahre ist das Programm immer wieder optimiert und an die wechselden Umweltbedingungen angepasst worden) Neue Faetures werden eingespielt. (2006 Flugzähler.Jetzt neu Restzeitanzeige)
5. Bei Temperaturtests wird die Sensorik überprüft , kalibriert. Bei jedem Gerät sollte die Ganggenauigkeit kontrolliert und nachgestellt werden. Präzisionskontrolle.
6. Die Genauigkeit wird mit simulierten Flügen in der Unterdruckkammer nochmals verifiziert.
7. Der Luftfilter wird auf Luftmengendurchfluss und wasserdichtigkeit geprüft.
8. Das Gerät selbst wird auf wasserdichtigkeit getestet.
9. Der Cutter wird elektrisch geprüft.
10. Die Messinghülse am Cutter wird gewechselt oder poliert.

Alles sorgt dafür das das CYPRES in einem Neuzustand , mit aktuellster Software zurück an den Kunden geht. Nur so können wir eine Vollwertige Garantie über die gesamte Betriebszeit bieten.
Jegliche Reparaturen werden kostenlos erledigt. Die Wartung wird nicht nach Aufwand, sondern Pauschal berechnet.
Bedenke das ist ein Lebensrettendes Avionik-Gerät. Ohne diese Wartung altert das Gerät vor sich hin und wird immer ungenauer, die Ausfall- und Fehlerquote wird immer grösser je älter das Gerät wird. Meldungen über Vigil bestätigen dies. Sicher zeigt das Vigil einen möglichen Fehler an, doch dann ist es schon zu spät und wird teuer. Meist tritt das zu einem unpassenden Zeitpunkt ein, wenn man mal richtig am Wochenende Gas geben will. Wir wollen an unseren Geräten möglichst nie eine Fehlermeldung sehen und wollen verhindern dass man am Boden bleiben muss.

Ein Cypres ohne Wartung, das ist wie ein teuren Porsche fahren ohne Ölwechsel und Inspektion . Macht keinen Sinn, jede Elektronik unterliegt Verschleiß auch wenn's von aussen nicht zu sehen ist. Das ist ja das schwierige daran.

Hoffe das hilft ein wenig bei deiner Argumentation. Anbei ein etwas älteres Dokument, 4+8er Wartung etwas genauer beschrieben. Hast Du schon mal einen Fehlercode am CYPRES gesehen ?


Viele Grüße
Jürgen Sennert

Airtec GmbH & Co KG Safety Systems
Mittelstraße 69
33181 Bad Wünnenberg
Germany
Tel: +49 2953 9899 42
Fax: +49 2953 1293
e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez huszcza dnia Pon 17:40, 10 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 19:24, 10 Sty 2011    Temat postu:

A ja im wierzę że przeprowadzają te czynności.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 21:02, 10 Sty 2011    Temat postu:

Z pierwszego punktu wynika że bateria nie jest wymieniana za każdym razem lecz jak jest konieczność .

Ogólnie pięknie napisane .......... kupę pracy w to wkładają a i soft nowy wgrywają Wink

Jeżeli chodzi o pkt.3 to wszystko ładnie pięknie ale przykład z zeszłego sezonu.

Uległ uszkodzeniu wyświetlacz ( rozlał sie )

Owszem wyświetlacz wymieniono za darmo ale skasowali za zrobienie całego przeglądu czyli tylko 160 € (nie był to czas przeglądu) .

Użytkownik korzystał z automatu jeszcze 5 miesięcy .

Kupił w następnym sezonie nowy automat i nie był to ta zachwalany i niezawodny Cypres Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Pon 21:15, 10 Sty 2011    Temat postu:

Strzałka napisał:


Owszem wyświetlacz wymieniono za darmo ale skasowali za zrobienie całego przeglądu czyli tylko 160 € (nie był to czas przeglądu) .



Porządna firma zapytała by najpierw użytkownika czy chce skorzystać z usługi w takim momencie.
Zaproponowała by nowy automat w cenie niższej jako reklama.
Ale woleli zarobić 160 € i stracić klienta .

Ale zapewne wyszli z założenia że ich produktem interesują się ludzie dla których kasa nie jest w ogóle ważna liczy się tylko "niezawodność".


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zośka




Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 21:41, 10 Sty 2011    Temat postu:

PANOWIE

JA przestaję czytać ten temat
Wy róbcie co chcecie

zima, od razu widać


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 13:05, 11 Sty 2011    Temat postu:

PANIE
mają trochę racji Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Wto 13:21, 11 Sty 2011    Temat postu:

juz nie jako dyskusja przewagi tranabta nad mercedesem, tylko jako ciekawe zestawienie:

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 15:39, 11 Sty 2011    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Warto dodać, że Vigila poleca Wings Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
SWIREK




Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 289
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Chmielowice

PostWysłany: Wto 16:05, 11 Sty 2011    Temat postu:

a moze cos poskaczemy w wekeend, dla luzu, pogoda ma byc ciepla:))))

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
welder




Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:55, 11 Sty 2011    Temat postu:

dzwonek napisał:
http://www.vigil.aero/endorsed-by

Warto dodać, że Vigila poleca Wings Very Happy


o, polecają też firebirda

a, jeszcze a propo tego artykułu co go jacek podał-mi AAD dało za darmo panel do vigila, nie musiałem płacic 175 euro (chyba bym ich wyśmiał jakby mi kazali Rolling Eyes )


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez welder dnia Wto 17:17, 11 Sty 2011, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin