Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nie latajmy na śmietnikach

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 12:43, 13 Lis 2010    Temat postu: Nie latajmy na śmietnikach

Wrzucam za forum freefly. Warto to sobie przemyśleć.
http://www.youtube.com/watch?v=8aXkxkFbmO4


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 15:28, 13 Lis 2010    Temat postu:

Ja nie rozumiem dlaczego w temacie jest o śmietnikach.
Teoretycznie w każdym nowym pokrowcu może się to zdarzyć, prócz Microna i Omegi. Wingsy też na przesunięcie zawleczki zapasu powinny być odporne ze względu na budowę i mocowanie górnej klapki zapasu.
W Australii przez tak samo mocne podparcie się plecami o krawędź drzwi zginął skoczek. Po pierwszym skoku zwrócono mu uwagę, ponieważ górna klapka zapasu została otwarta, w drugim zrobił to samo- oparł się się o górną krawędź na tyle mocno że wraz czy nawet przy pomocy klapki przesunął zawleczkę i otwarł mu się zapas- i zawisł na stateczniku na zapasie.
Opis tego jest na necie, nie chce mi się szukać, nawet gdzieś na kompie to mam.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zośka




Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 16:56, 13 Lis 2010    Temat postu:

ja bym się zapytała - kto tak ustalił to wyjście za drzwi? gdzie ten gość się tam wciskał?

nie wszyscy muszą wiedzieć, więc
- powinni wyjść najpierw skoczkowie "od ogona" i "od silnika" i w środku zrobić jak najwięcej miejsca dla trzeciego - po to wisimy na 1 nodze w drzwiach i przyklejamy się do kadłuba, żeby mu zrobić jak najwięcej placu - a wychodząc nigdy się o nic nie "obcieramy", nie szuramy pokrowcem po drzwiach czy innych skoczkach

przy takim sposobie wyjścia to mógł jeszcze i pilocik w samolocie zostawić ...
miał gość fuksa i tyle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Sob 17:12, 13 Lis 2010    Temat postu:

Ten z Australii wychodził jako środkowy (trzeci). Żeby ręce mieć wolne do chwytu innego skoczka (skakali RW-4) to opierał się mocno plecami o krawędź i dalej znamy co się stało.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łukasz dnia Sob 17:12, 13 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 11:56, 14 Lis 2010    Temat postu:

Napisałem o śmietnikach pijąc nawet trochę do siebie. W ciasnych samolotach w których mamy okazję latać coraz częściej pokrowiec nie freeflyowy stwarza nam większą szansę na taką przygodę. Fakt - tutaj był to zapas ale równie dobrze może to być główny i skończyć się źle. W samym Ostrowie znane są takie przypadki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 15:12, 14 Lis 2010    Temat postu:

E tam, bez przesady. Na początek niczego nie brakowało "temu pokrowcu", sport idzie do przodu wymagania co do sprzętu też rosną. Docelowo trzeba wymienić i już.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
welder




Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 20:51, 14 Lis 2010    Temat postu:

widać że to atom i chyba w miare nowy-ma oslonięty pin-klapka jest wpuszczona (czyli conajmniej po 96 roku), czyli nie ma różnicy jaki to porkowiec (mógł to być każdy gdzie klapka od zapasu wchodzi tylko od góry)

o vectorach i omegach pisał paragela rigging service.

Tutaj opis takiego samego przypadku z Australii
[link widoczny dla zalogowanych]

i filmik z relacją pilota

http://www.youtube.com/watch?v=TCyt-sIMym0


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez welder dnia Nie 20:56, 14 Lis 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 21:00, 14 Lis 2010    Temat postu:

welder napisał:

Tutaj opis takiego samego przypadku z Australii
[link widoczny dla zalogowanych]

o właśnie, o to mi chodziło.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Nie 23:50, 14 Lis 2010    Temat postu:

ooo Atom

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 21:35, 16 Lis 2010    Temat postu:

Temat trochę nie bardzo trafiony

Ale jeżeli chodzi o Atomy to różnie bywa

http://www.youtube.com/watch?v=FcnVtaFbOQM


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Zośka




Dołączył: 04 Lut 2006
Posty: 187
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:22, 22 Lis 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 8:55, 23 Lis 2010    Temat postu:

Zośka napisał:
http://skydive.waw.pl/forum/viewtopic.php?f=6&t=226&start=0


O proszę jak ładnie wyjaśnione .....

A temat jak widać nie trafiony Confused


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Wto 23:38, 23 Lis 2010    Temat postu:

niech sie wam nie wydaje ze te wszystkie friflajowe klapki i ten cały szajs to patent na wszystko.
jesli cos ma sie spieprzyc to sie spieprzy.
Prędzej czy pózniej.

tu widzę że klapka przykrywająca ostatni wyłóg zdążyła się już gdzieś wczesniej odklapnąć odsłaniając linke zapasu.
Teraz wystarczyło juz tylko lekko przytrzec o framugę i gotowe.

W Wingsie, Talonie Voodoo EOSie taka sytuacja raczej nie była by możliwa.
Chociaż jak się tak zastanowie to wszystko jest możliwe


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Śro 0:31, 24 Lis 2010    Temat postu:

a tak wogóle to w Holandii to było z tego co widac

Jo!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez huszcza dnia Śro 0:32, 24 Lis 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin