|
Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego www.aeroklub.opole.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Śro 12:19, 26 Wrz 2007 Temat postu: Diablo 170 |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Taki oto spadochronik pojawi sie lada dzionek nad niebem naszego lotniska
His name is Diablo - James Diablo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 14:07, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Mam też Faqtor 150 do obskakania w super kolorkach[link widoczny dla zalogowanych]
Na Diablo skoczyłem raz, 7 komorowy eliptyk, cóż za doznania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Śro 14:58, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Jest szybszy niz niejedna modna dzisiaj sadochronowa popierdółka.
Diablo to 7 komorowy eliptyk - jedyna tego typu kostrukcja w historii.
Niestety nie dla każdego przeznaczona, moze też dla tego juz nie produkowany.
W europie rzadko spotykany.
Najbliższy czynny Diablo znajduje sie we Wrocławiu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RAMBO
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław, Dien Bien Phu, Albuquerque
|
Wysłany: Śro 15:53, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
huszcza napisał: | Najbliższy czynny Diablo znajduje sie we Wrocławiu |
Yup, męczy go Wiśnia, tylko to 150, z tego co wiem.
I ciekawe dlaczego? ---> This product is no longer being manufactured
może coś nie wyszło tak jak planowali?
PS Też bym chciał popróbować diabla, może raczej właśnie 170 niż 150. Od ilu skoków na koncie, można zaczynać czymś takim się interesować?
PS' Niektórzy ze starych skoczków twierdzą, że skakanie na tego tupu sprzętach, to ratowanie się, a nie prawdziwe spadachroniarstwo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RAMBO
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław, Dien Bien Phu, Albuquerque
|
Wysłany: Śro 16:13, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
RAMBO napisał: | huszcza napisał: | Najbliższy czynny Diablo znajduje sie we Wrocławiu |
Yup, męczy go Wiśnia, tylko to 150, z tego co wiem.
I ciekawe dlaczego? ---> This product is no longer being manufactured
może coś nie wyszło tak jak planowali?
PS Spróbowałbym diabla, może raczej właśnie 170 niż 150. Od ilu skoków na koncie, można zaczynać czymś takim się interesować?
PS' Niektórzy ze starych skoczków twierdzą, że skakanie na tego tupu sprzętach, to ratowanie się, a nie prawdziwe spadachroniarstwo |
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Śro 17:53, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
czy 150 czy 170 to zalezy jaki bedziesz mial WL na kazdej z tej czasz (wingload - stosunek powierzchni czaszy w sqft do masy podwieszonej w lbs) i oczywiscie jakie masz obecnie doswiadczenie na czaszach eliptycznych , nie tylko ilosc skokow a takze jakos i umiejetnosc ladowania przy roznych warunkach (bez wiatru , z bocznym i z wiatrem)
tu masz linke to strony gdzie latwo i szybko obliczysz WL
[link widoczny dla zalogowanych]
a tu po angielsku opinie urzytkownikow o czaszy
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Śro 18:17, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
a jeszcze jedno wracajac do czasz 7 komprowych eliptycznych
wiekszosc a nawet zdecydowana wiekszosc czasz typu
high performance canopy to sa wlasnie 7 komorowe eliptyki (np PD-velocity)
to ze sa uwazane przez wielu ludzi za 21 komorowe czasze jest chwytem reklamowym , komory w nich sa rzeczywisce podzielone jeszcze dodatkowo na pol (co dale w zludznie 21 komor) ,ale tak naprawde to dodatkowe wstawki (nie nazwe tego zebrami) sa tylko na bardzo malym odcinku i maja charakter czysto konstrukcyjny , zwiekszaja sztywnosc plata jak rownierz powoduja ze czasza staje sie bardziej plaska podczas lotu.Mozna to zaobserwowac na zdjeciach
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Strzałka
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 19:05, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Velo jest 7-komorówką podzieloną na 21-cel
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
RAMBO
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 105
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Wrocław, Dien Bien Phu, Albuquerque
|
Wysłany: Śro 19:20, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Dzięks, cenne info.
PS Chociaż zastanawia mnie fakt, (nie znam się) że są tacy, którzy skaczą regularnie na czaszy 135 i ważą 110 kg , albo tacy których waga już nie jest istotna ponieważ skaczą na czaszy 39!!!
Gość wygląda jakby się latawcem bawił. (ICARUS EXTREME VX-39)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Śro 22:32, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
velo nie ma 21 cell , jak wezmiesz ja i obejrzysz to zobaczysz ze te dodatkowe wstawki nie sa na calej szerokosci czaszy (nie dziela jej na dodatkowe komory) , sa tylko tam gdzie linki lacza sie z czasza , to jest tylko do wzmocnienia i uusztywnienia plata
nie wiem czy ktos ma velo w opolu ale jak bedziesz mial okacze to przejrzyj sobie czasze i zobaczysz roznice o ktorej napisalem wczesiej
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Śro 23:04, 26 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
ludzi skaczacysz na czaszach przeywzszajacych swoje umiejetnosci jest masa w IRL tez jest kilku asow :)
roznica miedzy predkoscia postepowa takiej samej czaszy o powierzchi 150 a 135 nie jest wielka ( mowie o normalnym locie bez zadnego napedzania itp), wiec ludzia sie wydaje ze jak laduje wmaire ok na 150 to po paru czy parunastu skokach moze smialo przejsc na czasze mniejsza .(zwlaszcza jak skoki wykonuje ciagle w tymsamym miejscu i zawsze jest duzo miejsca do ladowania)
Roznica i problem jest wtedy jak np byl zly wyrzut i trzeba ladowac po za lotniskiem np na waskiej drodzie i na dodatek z bocznym wiatrem w bardzo ograniczinym terenie ,Wowczas dopiero widac roznice ze umiejetnosc planowania na tych z pozoru podobnych czaszach jest ogromna , Zwiekszenie WL z 1,40 do 1,6 jest ogromne z perspektywy jej specifikacji lotu ,np jak zachowuje sie czasza w zakrecie na tasmie czy na kolku nie wspominajac juz o utracie wysokosci w szybkich i wolnych zakretach itp itd
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Czw 13:17, 27 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
moj WL to 1,8 i to bardzo dobre obciązenie dla Cobalta.
Nie wiem ile trzeba miec skokow zeby skakac na Diable ale na kołkach reaguje z tego co widziałem dosyć szybko wiec mysle ze 300 skokow to dolna granica, aczkolwiek Gośka (ta z telewizji ) miala 100 i tez na nim skakała.
Problem pojawia sie ze jak sie czlowiek zakreci w tasmach przy otwarciu bo wtedy zaczyna sie spin i kłopoty.
Cobalt pod tym względem jest super stabilny, niestety otwarcia praktycznie nigdy nie na kierunku.
Diablo bedzie just for fun.
Zawsze mi sie podobal a jakos nigdy nie był w zasiegu reki.
Teraz sie trafił
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 13:42, 27 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Mój WL w BTPro to tylko 1,65, myślałem że więcej. Ale i tak dopuszczalne obciążenie producenta jest przekroczone.
Zresztą nie można tylko podpierać się na WL. Ta sama powierzchnia u jednego producenta może być obciążana inną wagą niż u innego. Mam na myśli np. Silhouette150 gdzie max. obciążenie to 88 kg, a np. Faqtor150 z Paratecu gdzie min. waga to 88 kg
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Strzałka
Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 16:45, 27 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
Ja jednak jestem innego zdania czyli :
Velo jest 7-komorówką podzieloną na 21-cel
Elliptic Shape, 7 Tri-Cells (21 Cells)
[link widoczny dla zalogowanych]
Na bierzaco układam we Wrocławiu Velo 120
A wysarczy ze przyjrzysz sie czaszy ICARUS EXTREME VX-39 na fotce ktora wstawił RAMBO.
Jak bedziesz chcial to zauwazysz (możesz policzyc) ze jest to 9-komorówka podzielona na 27 cel (na fotce widac że sa one na calej szerokosci)
Dla pewnosci jeszcze przez weekned sprawdze zagladajac do środka
Pzry układkach się tam raczej nie zaglada chyba ze ktoś cos ciekawego przynosi w komorach
Tak czy siak czasza ma bardzo Ciekawa konstrukcje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Czw 17:09, 27 Wrz 2007 Temat postu: |
|
|
no tak, ale jak policzysz materaial miedzy linkami od lewa do prawa lub na odwrót to tak czy siak wyjdzie ci 7, aczkolwiek faktycznie komory sa skonstruowane inaczej.
Velocity, oparty jest na zasadzie Excalibura który szyty był przez PD pod koniec lat 80.
Skakalem na nim w tamtych latach na legendarnej w owym czasie strefie Z-Hills ( Jerry Bird organizował wyloty).
Byl zrobiony co prawda z F-111, ale bez problemu mógł na tym wylądować 100 kilogramowy osiłek.
Istniał tylko problem bariery psychicznej, bo w tamtych czasach nawet starzy wyjadacze bali sie skakac na czyms co mialo 150 stop kwadratowych.
Latał bardzo precyzyjnie, ale produkcje wstrzymano dosyc szybko ze wzgledu na wprowadzenie zerówki i Sabre.
Koncepcja Excalibura powstała przy piwie w bawarskim Bad Toelz u Hansa Ostermuenschnera z Fallschirmdepot i na jego stole kuchennym kiedy akurat goscil u niego Bill Coe.
Bylem wiec nie jako przy narodzinach tego ciekawego skrzydła
BTW w tym tygodniu nie skaczemy.
Ja jade do Jeleniej a wy róbcie co chcecie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|