Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dzien bezpieczenstwa Schweinfurt

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Śro 14:02, 03 Lis 2010    Temat postu: Dzien bezpieczenstwa Schweinfurt

13.11, czyli next week, jade do Schweinfurtu na coroczny dzien bezpieczeństwa.

Jesli ktoś ma jakieś życzenia, to prosze dzwonic. Na pewno będzie Flyfirebird wiec moge zapytac o kopnięcia na Sparkach (proszę o numery fabryczne).
Zwrócę im delikatnie uwagę że na sliderach z Parateca (tez sie będą prezentowali) otwarcia są OK.

Jak będą jakieś gadżety to wezmę.
Jedzie ze mna Azja


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 9:17, 04 Lis 2010    Temat postu:

Zapytaj czemu Niemcy dają rok na ułożenie Wingsa podpierając się manualem kiedy w instr. nic nie pisze, a sama fabryka też pisze że nie nie określa czasu ułożenia, cytując tylko ich amerykańskie przepisy. Pewnie to samo się tyczy Mirage'a i innych amerykańskich pokrowców.

W ichniejszych certyfikatach nie ma też R-Maxa (fabryka daje pół roku) ani Voaygera- najnowszych produktów z Precisiona.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Czw 12:24, 04 Lis 2010    Temat postu:

o Wingsa zapytam Chrisa, szefa technicznego w DFV

Co do R-Maxa i Voyagera to faktycznie nie ma go na niemieckiej liscie, ale zeby na niej był to producent sam musi złożyć u Niemców stosowny wniosek.
Najwyraźniej tego nie zrobnili i dlatego ich nie ma.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Pon 0:30, 15 Lis 2010    Temat postu:

Byliśmy, wróciliśmy.
1200 kilosow w te i we wte jednego dnia.
Spoko, kiedys jechalem non stop ze Stuttgartu do Portugali i też dobrze było.

Luda jak co roku dużo,

Cypres zrobil do tej pory 100 milionow skokow i nigdy nie zawiodl w momencie kiedy ratowl zycie skoczka.
Były symulacje na żywo odpalania loopa.
Referował Helmuth Cloth - twórca.
Mówił że są spadochrony któe w locie nurkowym osiągają 40 metrów na sekunde opadania.

Referowali tez ludzie ktorzy mierzą własciwosci lotne spadochronów.
Mają taki urządzenia na sobie, a po otwarciu opuszczaja jeszcze dodatkowo na sznurku jakąś tubę sondę i mierzą.
Dla przykładu 75 kilowy skoczek osiąga na Velocity 96 ok 80 km/h do przodu i to bez żadnej łaski. Opadanie wynosi wtedy ok 8 m/s

Onkel Ralf pokazywal czego mozna sie dochrapać jak sie używa składaków, czyli paczek, taśm pilocików z innych pokrowcow.

Zademonstrował też zgrabny supełek który może powstać jak po zablokowaniu sterówek przy pakowaniu nie schowamy resztky linki gdzies pod rzepem albo w kieszonce.
Supełek tworzy się w momencie odblokowywania hamulców po otwarciu.

Co do pakowania zapasu, to jesli producent pokrowca nie okresli na ile zezwala układke to Niemcy sugerują sie tym co mówi zapas.

Byl omawiany Argus i wypadek z Polski.
Argusy maja nowy cutter, podobny do tego ktory stosowany jest w Cypresie (czyli nożyk a nie tulejka).Trza je wymienic do konca roku.

Omawiane były rozejscia. Jako przykład służyła niemiecka formacja 150.
Calkiem nie zle to wygladalo.
Jak sie pierwszy skoczek z bazy ciągnie (że niby sygnał do rozejscia) to przy tak dużej formacji najpierw przepada pod nią z 2 metry więc trzeba uważac co by w ryj nie dostać butem jak już sie potem winduje do góry.

Jest do wżięcia nowy Demon 130 za ok 550 eurasów (ok 20 skokow)

Mialem w łapach nową Omegę Evo. Bardzo ładna.
Macałęm też materiał z którego robią Chilli.
Owszem cienki.

Paratec wprowadził nowy materiał do pokrowców. Cos takiego jak Cordura tylko troche grubszy.

Na tandemach też drobe ulepszenia. Release jest na gumce, czyli po zwolnieniu droga nie trzeba trzymac uchwytu w łapie, tylko wystaczy go puscic a on wróci sam nazod.
Uchwyty sa not bene po oby stronach pokrowca czyli można zwalniać lewą lub prawą łapą
Jest też nowa kieszonka na droga.

Parachute de France po staremu czyli nic (jakis tam następca NInji jest, ale był już w zeszłym roku).

Od Cypresa dostałem garsć loopów. Wyżarłęm im też miśki gumowe i pierniki.

i tyle

Fajnie było

Aha, my-skyworld.de czyli Albatros zamyka swoje bramy. Po śmierci właściciela Norbert Schillka w tym roku (zawał..) okazało się że firma jest zadłużona po uszy.
Do sprzedania mają Carawana (tylko silnik trza za 120 000 € wyremontować).
Może sie jeszcze Ambrozik skusi, musiał by tylko wypuscić emisje nowych pakietów do 2018

to byłem ja

huszcza


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Śro 0:48, 24 Lis 2010    Temat postu:

gdzie jesteśmy?? Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Śro 1:08, 24 Lis 2010    Temat postu:

huszcza napisał:
gdzie jesteśmy?? Smile

[link widoczny dla zalogowanych]


Wygląda jak ośla ławka Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Śro 16:15, 08 Gru 2010    Temat postu:

a ten demon to 450 eurasow plus 19 % VAT ktorego moze nie dolicza jak krajem docelowym nie beda niemcy.

do skrzydla dodaja tasmy czyli z polskiego rajzersy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 21:23, 13 Lut 2011    Temat postu:

huszcza napisał:

Co do pakowania zapasu, to jesli producent pokrowca nie okresli na ile zezwala układke to Niemcy sugerują sie tym co mówi zapas.

A w tabelce wyraźnie pisze "manual". To raz.
Dwa, było zapytanie do Wingsa:
Cytat:
"Polish law gives our riggers right to pack reserve canopy ones a year, under condition, that there is no prohibited by container`s producer. The question is: Can my rigger pack reserve canopy ones a year? Can You confirm that? I`m waiting for an answer"

I odpowiedź:
Cytat:
"It is acceptable to us as the harness/container manufacturer to give you permission to use the one year reserve re-pack cycle on our Wings harness/containers. Of course this should comply with the Polish regulations regarding this and your riggers. We are hoping to do the same thing here in the United States very soon. Hopefully our Federal Aeronautics Administration will allow us to do so. Thank you, Rick Motl"

Więc to takie trochę "w koło Macieju", jak przepisy pozwalają to my też akceptujemy.

Podobnie jak pytałem fabryki czy na dużych Startracach można szkolić uczniów na linę.
I odpowiedź:
Cytat:
Yes, you may hook a static line to the canopies


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Pon 0:14, 14 Lut 2011    Temat postu:

ale sterowki trzeba wydluzyc tak zeby student chocby nie wiem co nie mogl przeciagnac skrzydla

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin