Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

hm

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Stolat




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 426
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Nie 20:51, 21 Cze 2009    Temat postu: hm

[link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 15:36, 22 Cze 2009    Temat postu:

Ja na czeskich portalach czytałem - skok był tandemowy z 3000m. Na razie nie ma jasnych informacji co było przyczyną wypadku, nie wiadomo też co się faktycznie stało a informacje są co najmniej nieprecyzyjne. Ja widziałem video z miejsca wypadku, wyglądało jakby czasza była otwarta i tam leżała ale jak było faktycznie zobaczymy. Video na ct24.cz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 19:06, 22 Cze 2009    Temat postu:

kto przetłumaczy Question
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
grzesiek




Dołączył: 04 Wrz 2008
Posty: 153
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pon 22:31, 22 Cze 2009    Temat postu:

google Smile
[link widoczny dla zalogowanych]

ale i tak średnio można zrozumieć


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 12:03, 23 Cze 2009    Temat postu:

na freeflyu piszą, że splątanie zapasu z głównym

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 18:06, 23 Cze 2009    Temat postu:

Wstępny raport ze zdarzenia spadochronowego

21 czerwca 2009 roku doszło do zdarzenia spadochronowego na lotnisku w miejscowości Mlada Boleslav. Zginął tandempilot i jego pasażerka. Skok wykonano z wysokości 3.200 m z samolotu An-2. Po zakończonej fazie swobodnego opadania tandempilot otworzył spadochron; po otwarciu prawa strona krawędzi natarcia nie otworzyła się całkowicie.

Czasza zaczęła wchodzić w obroty, i tandempilot dokonał wypięcia czaszy głównej. Taśmy oddzieliły się od uprzęży, przy czym prawa przednia taśma została zablokowana w zamknięciu części pokrowca przeznaczonej na spadochron główny. Po stwierdzeniu braku możliwości całkowitego wypięcia i zwiększenia siły obrotów, tandempilot podjął decyzję o otwarciu czaszy zapasowej. Czasza zapasowa splątała się z czaszą główną, co uniemożliwiło prawidłowe działanie spadochronu zapasowego.

Tandempilot korzystał z uprzęży i pokrowca firmy Strong. Stwierdzono, że przyczyną katastrofy był problem techniczny (całkowite zablokowanie systemu otwarcia przez metalowy przewód z pętelką), który w określonych okolicznościach może pojawić się u każdego skoczka korzystającego z uprzęży Strong.

Zalecane działania: natychmiastowe zaprzestanie wykorzystywania uprzęży i pokrowców firmy Strong na terenie Republiki Czeskiej, oraz powiadomienie producenta o wadzie sprzętu z adnotacją, że przedmiotowa wada może spowodować identyczny problem w każdym skoku, o ile nie zostanie poprawiona konstrukcja pokrowca z uprzężą.

W sprawie zdarzenia jest prowadzone dalsze szczegółowe dochodzenie."


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Śro 0:20, 24 Cze 2009    Temat postu:

Strzałka, weż to napisz bardziej po polsku
bo co znaczy np:

"tandempilot dokonał wypięcia czaszy głównej. Taśmy oddzieliły się od uprzęży, przy czym prawa przednia taśma została zablokowana w zamknięciu części pokrowca przeznaczonej na spadochron główny"

to oddzielila sie czy zostala zablokowana? i dlaczego prawy przedni riser a nie dwa naraz (jak to zwykle bywa, bo jak przedni to i chyba tylniy tym bardziej ze sa to integralne czesci).

Domniemywam ze prawa strona na czyms zawsla, no ale na czym? Na klapce zamykającej główny??

dalej

"przyczyną katastrofy był problem techniczny (całkowite zablokowanie systemu otwarcia przez metalowy przewód z pętelką)"

co to jest metalowy przewód z pętelka??

i teraz

"Po stwierdzeniu braku możliwości całkowitego wypięcia i zwiększenia siły obrotów, tandempilot podjął decyzję o otwarciu czaszy zapasowej"

znaczy wisial na prawej tasmie ktorej nie mogl wypiąc i podparł sie zapasem który mu sie zaplatał z głównym. tak?

a tak wogole to Srong juz podpadl nieprzyjemnie dwa lata temu kiedy przy otwarciu wypadla japonska turystka, gdyz wyjechala tylkiem z uprzezy

co za dziki sport, a jak jeszcze widze na jakich smieciach ludzie skacza to i tak sie dziwie ze tych trupow tak malo.

Powinno ich byc mniej wiecej tyle ile w starych beemkach za 1200 zlotych z szerokim tlumikiem.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 13:07, 24 Cze 2009    Temat postu:

Sporo tandemowych Strong'ów było na dropzonie for sale, może to o czymś świadczy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemek




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 13:55, 24 Cze 2009    Temat postu:

ten opis to tłumaczenie tłumaczenia z wątku o tym wypadku z [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Śro 16:28, 24 Cze 2009    Temat postu:

Krzysiek Wojciech skacze w Ira na Strongach wiec juz z tego powodu chce wiedziec co sie stało

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skykris




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ROI

PostWysłany: Czw 1:04, 25 Cze 2009    Temat postu:

Witam
Po wypadku 2 lata temu jak wypadla pasazerka strong zmodyfikowal wszystke uprzeze, modyfikacja zwana Y mode polegala na wszyciu dodatkowej tasmy w ksztalcie litey Y z tylu uprzezy miedzy tasma na plecach\tylku a dwoma tasmami udowymi.Powodem tamtego wypadku jak mi wiadomo nie byla zle zaprojektowana uprzaz a niedbalstwo tandem pilota.Jak pasazerka byla by dobrze podociagana i odpowiednio sprawdzona do zadnego wypadku by nie doszlo. W podreczniku Stronga jest dokladnie wyjasnione jak ubierac i ktore tasmy jak dopasowac z uwaga na bardzo drobne jak i duze osoby.Wielu pomocnikow na strefach ktorzy pomagaja ubierac pasazerow nie miala takiego podrecznika w reku i to sie tyczy kazdego sprzetu nie tylko stronga.
ps-strong byl pierwszym wpelni zaprojektowanym systemem spadochronowym przeznaczonym do skakania z pasazerami.Zaprojektopwany w polowie lat 80 przez Teda Stronga po kilku latach testow zostal wypuszczony na rynek,byl to 89 lub 90 rok.Duza popularnosc zdobyl poprzez bardzo szybki czas dostawy,okolo 2-3 tyg <na sigme trzeba czekac okolo 3 miesiecy>, i cene ktora jest tansza od sigmy o okolo 3 tys dolarow. przy zakupie np 20 kompletow roznica w cenie jest odczuwalna.

co do nowego wypadku dam znac jak dostaniemy jakies informacje od proucenta


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Czw 19:51, 25 Cze 2009    Temat postu:

3 tygodnie kontra 3 miesiace rezultuja w ilosci zamowien, tu jest ich po prostu malo a tam duzo.

pierwszą czasza tandemowa byl jeden z pierwszych 9 komorowcow - Mightymak (338 stop powierzchni) zrobiony wlasnie przez Stronga w koncowce roku 1983. Tej czaszy uzywal rowniez w swoich Vectorach Relative Workshop. Czasza kosztowala wtedy mniej niz 1000 dolcow Smile

9 cio komorowce wzbudzaly w tamtych czasach dosc duza sensacje, ja mialem Nimbusa - dealer Para Flite powiedzial mi ze byl to pierwszy 9 komorowiec ktory byl skakany w niemczech, pamietam ze co chwila ktos przylazil i pytal co to.


Takie to byly czasy, a dokladnie 1984 rok Smile

PS.

Moze kogos zainteresuje ze byly tez 8 komorowce.FTS robil Rascale w tej konstelacji, ale szybko przestał Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez huszcza dnia Czw 19:57, 25 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skykris




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ROI

PostWysłany: Czw 21:52, 25 Cze 2009    Temat postu:

Wiem ze te oczekiwanie 3 tyg na tandem Strong jest zwiazane z systemem produkcji , oni szyja pokrowce tandem w jedym kolorze na tak zwany Stock, i jak chcesz tandem w kolorze standartowym (chyba tylko czarny) to masz system ponizej 3 tyg juz gotowy do skakania

dla zainteresowanych [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skykris dnia Czw 21:58, 25 Cze 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Czw 22:50, 25 Cze 2009    Temat postu:

podobnie jak w delfinach przez dlugi okres czasu mozna bylo tylko zmienic kolor pilocika i logo bo reszta byla czarna.

a tak wracajac do tematu, skaczcie na sprzecie sprawdzonym i w miare nowym.
Skakanie jest mega super fajne ale na pewno nie warte tego zeby nabijac sobie guza, apeluje do Was jako stary weteran ktory kiedys tez byl mlody i skakal na wszystkim,

Mozemy bezpiecznie skakac razem do konca swiata i jeden dzien dlużej ale musimy miec na plecach bezpieczny sprzet

to bylem ja

huszcza weteran


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin