|
Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego www.aeroklub.opole.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Czw 12:52, 06 Sie 2009 Temat postu: Raporty ostatnich wypadków na swiecie |
|
|
Skoczek: 33 lata
ilosc skoków: 1500
w sporcie: 5 lat
Przyczyna smierci: twarde lądowanie w wodzie po próbie swoopa
Systemy: nie znane
Co zaszło:
Po normalnym wyskoku i otwarciu skoczek na 15-20 metrach zacząl sie mocno skrecac na kołku (Toggle Turn) w wyniku czego czasza i on sam jednoczesnie walneli w wode, obecny na starcie lekarz - tez skoczek probowal ratowac rannego, nietety bezskutecznie.
Ocena:
skoczek probowal zrobic swoopa przez specjalnie do tego celu zrobiony basen (polozony miedzy zabudowaniami i drzewami przez co skoczek mial bardzo maly margines zeby ew leciec gdzie indziej). Oprocz tego gosc mial bardzo malo doswiadczenia w swoopowaniu.
Wiek: 34
Skokow: 404
W ciagu 2 lat
Przyczyna smierci: za niski hoock
Pokrowiec: Sun Path Javelin
Glowny: PD Sabre2 150
Reserve: PD 193R
AAD: Airtec Cypres
RSL: brak
Co zaszlo:
w sumie to samo co na gorze - tez 15 metrow i zakret o 180° . w zglebe walnął jeszcze w trakcie zakrętu.
Dowieziony do szpitala zmarl tam 10 godzin pozniej.
Ocena:
ten sprzet zostal zakupiony krotko przed wypadkiem wlasnie w celu nauki swoopów. Personel strfy ostrzegal go juz tydzien wczesniej o mozliwosci wypadku, bo juz wtedy robil jakies dziwne zakrety. Oprocz tego skoczek byl nie wyspany (4 h snu przez 2 doby). Przed feralnym skokiem zachowywal sie bardzo hektycznie i prawie spoznil sie na wylot. wszystkie poprzednie skoki wykonywal na duzych czaszach, a w aktualnym sprzecie WL odpowiadal ekspertowi.
Wiek: 45
Skokow: 170
W 2 latato samo co w pierwszym wypadku - zdezenie z woda w trakcie swoopa
System: Sun Path Javelin
Glowny: PD Vengeance 170
Reserve: PA Raven 2
AAD: Airtec Cypres
RSL: Tak
Co zaszlo:
i znowu, zwykly exit i otwarcie a potem zakret tylko 30° (!!). Swiadkowie raporują ze nawet nie probowal wyprowadzic czaszy z zakretu. Zmarl w wyniku obrażeń.
Ocena:
WL byl w przedziale experta ale skokow mial tylko 170 wiec ekspertem nie byl.
Bledem jest tez uwazanie ze swoopy nad woda sa bezpieczniejsze, woda moze byc tez twarda jak beton
wiek: 28
skokow : 800-900
przez 4 lata
Przyczyna smierci, kolizja z wolnym spadaniu i nie otwarcie skrzydeł
System: Stunts Eclipse
Hauptkappe: PD Stiletto 120
Reserve: PD 126R
AAD: Airtec Cypres
RSL: brak
co zaszlo:
byl coachem i trenowal mlodego skoczka (35 skoków). Zaczelo sie od head down, potem ten mniej doswiadczony obrocil sie do sita. Coach znajdowal sie jeszcze w tym czasie w head downie i zderzyl sie z ramionami i kolanami tego drugiego wwyniku czego stracil przytomnosc i polecial do ziemi nie otwierajac po drodze niczego.
Ocena:
Instructor mial na glowie twardy kask i cypresa. uderzenie w ziemie spowodowalo jednak znaczne jego zniszczenie - i to w takim w takim stopniu ze nie da sie juz dzis powiedziec czy AAD byl uszkodzony czy nie, w kazdym razie loop bul przeciety. cypres zostal wyslany do airtecka
Wiek: 27
skokow: 1200+
przez 6 lat
Przyczyna smierci ladoawanie w zakrecie spowodowanym kalafiorem lub odblokowana sterowka
System: Sun Path Javelin
Hauptkappe: PD Sabre 135
Reserve: PA Raven 150-M
AAD: Airtec Cypres
RSL: Nie
Co zaszlo:
normalny skok, nie normalne otwrcie, prawdopodobnie kalafior lub odblokowana jedna sterowka, skoczek probowal cos tam robic ale ostatecznie sie nie wypial i tak walnal w glebe. skoczek zmarl pare godzin pozniej w szpitalu'
Ocena:
prawdopodobnie gdyby szybko odblokowal druga sterowke to by sie problem rozwiązal, ale skoczek chyba stracil glowe. mogl sie tez wypiac i wyladowac na zapasie. Uwaga: drobne problemiki na ktorych mozna wyladowac przy dużych czaszach, na malych przeciazonych skrzydlach moga bardzo szybko do prowadzic do ratowania
Wiek: 22
Skokow 275
przez rok
Przyczyna smierci niski zakret
System: Altico Dolphin
Main: PD Vengeance 150
Reserve: PISA Tempo 210
AAD: Airtec Cypres
RSL: nie wiadomo
Co zaszlo:
Normalny skok do ok 50 metrow potem zakret o 180° . W glebe walnal najpierw nogami potem glowa, mial co prawda helm ale nic mu nie dal.
Ocena:
Skoczek przesiadl sie niedawno z duzego skrzydla na duzo mniejsze
Wing Loading wynosil 1,63:1.
Od teraz juz fajnie bo bez ofiar smiertelnych:
* Na 300 metrach zderzylo sie dwoch skoczkow bo jeden akurat gdzies chowal slider, drugi skoczek probojac zejsc z drogi temu od slidera ciagnal za tasme.niestety zahaczyl butem o pilocik i sie musieli strzelac. i tyle
* Mlody skoczek wyladowal na zaparkowanym samolocie, odniosl nieznaczne obrazenia ciala, w samolocie uszkodzone skrzydlo i smiglo
* Bag log na paczce, linki byly tak szeroko zaplatane ze nalozyly sie na siebie i zablokowaly otwarcie paczki, skoczek po wypieciu otworzyl spadochron zapasowy Facit - niechlujstwo
* Ostwarcie spadochronu w stand upie, nic sie nie stalo skrzydlo i skoczek ok. Sprzet nie byl przystosowany do freeflya.
* skoczek schodzil na mocno obciazonym Icarus Extreme VX 99 cignac przednia tasme (dive loopa) w ktorym sie tez zaplatal, zeby wyrownac lot pociagnal przecilegla sterowke, walnal w glebe i sie polamal - glownie na miednicy, ale wyzdrowieje i znowu bedzie mogl skakac.
* na koniec skok w nocy, nie oswietlone auta i polamane nogi, spoko znaczy sie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Czw 13:11, 06 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
2 tyg temu w IRL podczas Boogie
Skok na jakas tam duza formacje, jeden ze skoczkow (skoczek z Czech) podczas dochodzenia do formacji z duza predkoscia uderzyl w innego skoczka. Predkosc byla na tyle duza ze mimo kasku stracil przytomnosc i CYPRES uratowal mu zycie. Ladowanie bylo twarde ale jak ktos jest nieprzytomny to chyba bez znaczenia, w szpitalu okazalo sie ze nic powaznego mu sie nie stalo mimo twardego ladowania
Drugi skoczek doznal jakies konruzji reki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Czw 20:13, 06 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
chyba dla własnego dobra powinniśmy zabronić u siebie swoopowania.
tak myśle..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Pią 7:35, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Dopiero po tym zdarzeniu strefa zdecydowala sie na wprowadzenia nakazu uzywania CYPRESA przy wszystkich skokach (od pazdziernika)
do tej pory bylo tylko dla uczniow itp
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
welder
Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:27, 07 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
1 sierpnia w West Point
Uczeń wykonywał skok z coachem.
Coach wyszedl na zewnątrz, uczeń był w srodku. Zrobili odliczanie, ale z jakichś powodów nie wyskoczyli.
Student lekko naparł na coach i poluzował mu uchwyt od zapasu.
Student zauważył luźny uchwyt i chiał to naprawic ale przypadkowo otworzył zapas.
Zapas wyciągnał coach'a z samolotu.
Zabił się o statecznik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Pon 11:42, 10 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
MALA zmiana co do faktow ze zdarzeniaia z IRL , automat ktory uratowal zycie skoczkowi z Czech to czeski MPAAD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|