Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Schweinfurt 2009

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Śro 18:16, 11 Lis 2009    Temat postu: Schweinfurt 2009

jak już wspominałem, w ostatni weekend byłem w Schweinfurcie na zlocie spadochroniarzy, riggerów, instruktorów działaczy itd.

Zawsze jest wesoło bo spotyka się ludzi z którymi sie skakało wieki temu.

Piwo leje się zawsze strumieniami.

Był dosyć szeroki program, wystawiał się Paratec z nowym sky hoockiem, byl Firebird z nowym materiałem i przerobioną Omegą (bardzo fajna zresztą), widziałem Parachute de France które teraz nazywa się jakoś Zodiak czy jakoś tak, ale nic nowego nie oferowali.
Oprócz tego Rainbow suits i Cypres.

Jeśli chodzi o biuletyny 2009 to Vigil ma już 3 wersje Cuttera bo numer 2 rozsypywał się w trakcie odpalania gilotyny (wymiana gratis).

Cypres ma felerną serie podkładek.
Niektóre są tak miękkie że pod napięciem wyginają się tak że 2 oczka łączą się w jedno podłużne (łatwo rozpoznać taką podkładkę bo jest lżejsza od standardowej i wygląda jakby była z aluminium).

Pokazywali też bardzo popularny w Polsce - i co dziwne - rzadko spotykany u Niemców pokrowiec Sigma.

Tam na uprzęży na głównych taśmach z lewej i prawej strony (na tzw MLW - main lift web) jest wszyta po obu stronach prostokątna szekla.
W niektórych przypadkach gdy górna taśma jest zrobiona z cieńszej taśmy (takiej jak np szeroka taśma nośna) ta szekla obraca się na sztorc i zaczyna przecierać taśmę (sam widziałem).

Jak się w końcu przetrze, to z uprzęży wypada dla odmiany tandem master.

Pozytywne w tym wypadku to to, że trochę się przez to wyrówna bilans, bo jak do tej pory z uprzęży wypadali wyłącznie pasażerowie.

to tyle


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemek




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Śro 20:32, 11 Lis 2009    Temat postu: Re: Schweinfurt 2009

huszcza napisał:

Jak się w końcu przetrze, to z uprzęży wypada dla odmiany tandem master.


I to jest dobry powód żeby wszystkie tandemy robić z kamerą, jak już TP wypadnie z uprzęży to zawsze można jeszcze spróbować zrobić krople Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
welder




Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 21:07, 12 Lis 2009    Temat postu: Re: Schweinfurt 2009

huszcza napisał:

Jeśli chodzi o biuletyny 2009 to Vigil ma już 3 wersje Cuttera bo numer 2 rozsypywał się w trakcie odpalania gilotyny (wymiana gratis).


kojarzysz nr biuletynu?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
jurek




Dołączył: 16 Lip 2007
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Sob 20:16, 14 Lis 2009    Temat postu: Re: Schweinfurt 2009

huszcza napisał:
Pokazywali też bardzo popularny w Polsce - ... - pokrowiec Sigma.

Tam na uprzęży na głównych taśmach z lewej i prawej strony (na tzw MLW - main lift web) jest wszyta po obu stronach prostokątna szekla.
W niektórych przypadkach gdy górna taśma jest zrobiona z cieńszej taśmy (takiej jak np szeroka taśma nośna) ta szekla obraca się na sztorc i zaczyna przecierać taśmę (sam widziałem).

Jak się w końcu przetrze, to z uprzęży wypada dla odmiany tandem master.

Pozytywne w tym wypadku to to, że trochę się przez to wyrówna bilans, bo jak do tej pory z uprzęży wypadali wyłącznie pasażerowie.

to tyle


A masz może jakieś zdjęcia, bo nie chciałbym wypaść Wink.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Śro 1:17, 18 Lis 2009    Temat postu:

no wlasnie nie zrobilem bo nie mialem czym,
ta konstelacja powstaje jednak tylko wtedy gdy górna częsć nad szeklą jest zrobiona z cieńszej taśmy i jesli na szekli jest jakaś drobna rysa albo ostry kant.

Tą szekle trzeba po prostu obserwować bo to oczywiście nie dzieje sie z jednego skoku na drugi.
Ta sigma miała jakies 200 skoków o ile pamiętam, ale była z 2009

Co do Vigila to numeru biuletynu nie podawali ale ten problem nie jest z ostatnich tygodni.
Trza zapytac producenta,
cuttery wymieniane są za free


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
welder




Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 19:22, 25 Lis 2009    Temat postu:

huszcza napisał:

Co do Vigila to numeru biuletynu nie podawali ale ten problem nie jest z ostatnich tygodni.
Trza zapytac producenta,
cuttery wymieniane są za free


bo w sumie wyszedł ostanio kolejny biuletny na temat cutterów produkowanych w grudniu 2007, typ 3, odchodzi mocowanie przy pironaboju (ta guma taka)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Czw 10:19, 26 Lis 2009    Temat postu:

Na stronie Vigila są numery seryjne automatów na które trzeba wykonać biuletyn.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
welder




Dołączył: 28 Lip 2009
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:00, 26 Lis 2009    Temat postu:

dzwonek napisał:
Na stronie Vigila są numery seryjne automatów na które trzeba wykonać biuletyn.


Tak, tylko w sumie kiedy pytałem huszcze o to, to było tak na szybko po przeczytaniu posta dz.com.

Tam była dyskusja że biuletyn ostatni ma numer 5 (a nikt nie widział nr 4).

Nie było pewności czy biuletyn (ten z numerami seryjnymi) -co to właściwie jest (jeszcze nie było info na stronie vigila).

A że fabryka mnie olała, nie odpisali na maila (a mam vigila dom 12.2007) to chciałem się czegoś wiecej dowiedzieć.

reasumujac-wiem ze jest lista, mojego tam nie ma, fabryka milczy:D


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin