Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

zalecenia ULC po wypadku w Łodzi

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 19:24, 06 Cze 2007    Temat postu: zalecenia ULC po wypadku w Łodzi

wklejam to co ULC przysłał:
Wrzucam na stronkę to, co dostał każdy mechanik i organizator skoków z prośba o dostosowanie się na najbliższych skokach i posiadanie przy sobie karty zestawu spadochronowego.
".....W związku z wypadkiem ze skutkiem śmiertelnym na spadochronie Para-Foil-282 w dniu 01.06.2007 przesyłam zalecenia profilaktyczne.
Proszę w dniach 07.06.2007 – 10.06.2007 przeprowadzić wspólnie z mechanikami spadochronowymi będącymi w ewidencji ULC przeglądy wszystkich spadochronów używanych w tych dniach do skoków pod kątem możliwości wystąpienia tzw. „twardego uchwytu”.
- Przegląd ma dotyczyć stanu kieszonki w której umieszczony jest pilocik;
- Przy innych rozwiązaniach technicznych przeglądowi ma podlegać zewnętrzna część pokrowca oraz elementy związane z systemem zamykania pokrowca.
- Fakt dokonania przeglądu ma być odnotowany na załączonej liście wg wzoru oraz karcie zestawu spadochronowego i potwierdzony przez mechanika.
- W/w listę należy sporządzić w 3 jednobrzmiących egzemplarzach dla: Organizatora, Mechanika i ULC. Egzemplarz dla mechanika ma zostać dołączony do prowadzonej przez niego ewidencji wykonanych czynności obsługowych.
- W przypadku stwierdzenia niewłaściwego stanu technicznego kontrolowanych elementów mechanik może unieważnić, cofnąć lub zawiesić dopuszczenie do skoku zestawu spadochronowego (dyskwalifikującym jest także zbytnie rozciągnięcie i brak elastyczności tkaniny kieszonki).
- Wypełnioną listę potwierdza organizator skoków.
Organizator skoków ma obowiązek dosłania do siedziby ULC w Warszawie do dnia 11.06.2007 (data wpłynięcia listy do siedziby ULC) wypełnioną w wersji elektronicznej na adres [link widoczny dla zalogowanych]. oraz do dnia 15.06.2007 w wersji papierowej drogą pocztową na adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego, Departament Techniki Lotniczej 00-848 Warszawa, ul. Żelazna 59
- Nie dosłanie w/w listy może spowodować wprowadzenie czasowego zakazu użytkowania spadochronów z miękkim pilocikiem.
Jednocześnie Organizator skoków ma obowiązek poinformowania skoczków o zaistniałym wypadku oraz przyczynie dokonywania przeglądu a także przypomnieć o sposobach postępowania w przypadku „twardego uchwytu” ze szczególnym zwróceniem uwagi że jest to sytuacja nie do rozwiązania w powietrzu i wymaga użycia spadochronu zapasowego......."

Jacek Binio

Starszy Inspektor
Departamentu Techniki Lotniczej
Urząd Lotnictwa Cywilnego
ul. Żelazna 59, 00-848 Warszawa
tel. (22) 520-72-81
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łukasz dnia Nie 18:55, 10 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 19:34, 06 Cze 2007    Temat postu: Re: zalecenia ULC po wypadku w Łodzi

Łukasz napisał:

- Nie dosłanie w/w listy może spowodować wprowadzenie czasowego zakazu użytkowania spadochronów z miękkim pilocikiem.

Czyżby kłaniał się przypadek zawieszenia wszystkich Javelinów i ParaFoil-ów? Co za kuriozum!
I druga myśl co mi się nasuwa, nie ma to jak pullout. Już były dyskusje wyższości jednego systemu nad drugim, ale fakt jest że do tegorocznego przypadku i np. zeszłorocznego wypadku w Gliwicach przyczynił się najpopularniejszy system otwierania spadochronu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Czw 21:47, 07 Cze 2007    Temat postu:

System Pull Out jest rozwiazaniem rzadko spotykanym na rynku dlatego ilość wypadkow z takim rozwiązaniem jest tez nieporównywalnie mniejsza.Nie mozesz więc mowic o wyzszosci jednego nad drugim.To tak samo jakbys powiedzial za na Hondach jest wiecej wypadkow niz na Harleyach, tylko ze tych ostatnich sie prawie nie spotyka.
Pull Out ma wbrew pozorom tez kilka minusów.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Pią 6:55, 08 Cze 2007    Temat postu:

Wszysko prawda, były dyskusje na ten temat. Ogólnie nie rozstrzygnięty temat jest. Osobiście będę upierał się przy swoim.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin