|
Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego www.aeroklub.opole.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 19:24, 06 Cze 2007 Temat postu: zalecenia ULC po wypadku w Łodzi |
|
|
wklejam to co ULC przysłał:
Wrzucam na stronkę to, co dostał każdy mechanik i organizator skoków z prośba o dostosowanie się na najbliższych skokach i posiadanie przy sobie karty zestawu spadochronowego.
".....W związku z wypadkiem ze skutkiem śmiertelnym na spadochronie Para-Foil-282 w dniu 01.06.2007 przesyłam zalecenia profilaktyczne.
Proszę w dniach 07.06.2007 – 10.06.2007 przeprowadzić wspólnie z mechanikami spadochronowymi będącymi w ewidencji ULC przeglądy wszystkich spadochronów używanych w tych dniach do skoków pod kątem możliwości wystąpienia tzw. „twardego uchwytu”.
- Przegląd ma dotyczyć stanu kieszonki w której umieszczony jest pilocik;
- Przy innych rozwiązaniach technicznych przeglądowi ma podlegać zewnętrzna część pokrowca oraz elementy związane z systemem zamykania pokrowca.
- Fakt dokonania przeglądu ma być odnotowany na załączonej liście wg wzoru oraz karcie zestawu spadochronowego i potwierdzony przez mechanika.
- W/w listę należy sporządzić w 3 jednobrzmiących egzemplarzach dla: Organizatora, Mechanika i ULC. Egzemplarz dla mechanika ma zostać dołączony do prowadzonej przez niego ewidencji wykonanych czynności obsługowych.
- W przypadku stwierdzenia niewłaściwego stanu technicznego kontrolowanych elementów mechanik może unieważnić, cofnąć lub zawiesić dopuszczenie do skoku zestawu spadochronowego (dyskwalifikującym jest także zbytnie rozciągnięcie i brak elastyczności tkaniny kieszonki).
- Wypełnioną listę potwierdza organizator skoków.
Organizator skoków ma obowiązek dosłania do siedziby ULC w Warszawie do dnia 11.06.2007 (data wpłynięcia listy do siedziby ULC) wypełnioną w wersji elektronicznej na adres [link widoczny dla zalogowanych]. oraz do dnia 15.06.2007 w wersji papierowej drogą pocztową na adres: Urząd Lotnictwa Cywilnego, Departament Techniki Lotniczej 00-848 Warszawa, ul. Żelazna 59
- Nie dosłanie w/w listy może spowodować wprowadzenie czasowego zakazu użytkowania spadochronów z miękkim pilocikiem.
Jednocześnie Organizator skoków ma obowiązek poinformowania skoczków o zaistniałym wypadku oraz przyczynie dokonywania przeglądu a także przypomnieć o sposobach postępowania w przypadku „twardego uchwytu” ze szczególnym zwróceniem uwagi że jest to sytuacja nie do rozwiązania w powietrzu i wymaga użycia spadochronu zapasowego......."
Jacek Binio
Starszy Inspektor
Departamentu Techniki Lotniczej
Urząd Lotnictwa Cywilnego
ul. Żelazna 59, 00-848 Warszawa
tel. (22) 520-72-81
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Łukasz dnia Nie 18:55, 10 Cze 2007, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 19:34, 06 Cze 2007 Temat postu: Re: zalecenia ULC po wypadku w Łodzi |
|
|
Łukasz napisał: |
- Nie dosłanie w/w listy może spowodować wprowadzenie czasowego zakazu użytkowania spadochronów z miękkim pilocikiem. |
Czyżby kłaniał się przypadek zawieszenia wszystkich Javelinów i ParaFoil-ów? Co za kuriozum!
I druga myśl co mi się nasuwa, nie ma to jak pullout. Już były dyskusje wyższości jednego systemu nad drugim, ale fakt jest że do tegorocznego przypadku i np. zeszłorocznego wypadku w Gliwicach przyczynił się najpopularniejszy system otwierania spadochronu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Czw 21:47, 07 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
System Pull Out jest rozwiazaniem rzadko spotykanym na rynku dlatego ilość wypadkow z takim rozwiązaniem jest tez nieporównywalnie mniejsza.Nie mozesz więc mowic o wyzszosci jednego nad drugim.To tak samo jakbys powiedzial za na Hondach jest wiecej wypadkow niz na Harleyach, tylko ze tych ostatnich sie prawie nie spotyka.
Pull Out ma wbrew pozorom tez kilka minusów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Pią 6:55, 08 Cze 2007 Temat postu: |
|
|
Wszysko prawda, były dyskusje na ten temat. Ogólnie nie rozstrzygnięty temat jest. Osobiście będę upierał się przy swoim.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|