 |
Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego www.aeroklub.opole.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole,Dublin
|
Wysłany: Śro 11:00, 13 Wrz 2006 Temat postu: Diana 2 |
|
|
Wczoraj grupka juniorow miala okazje zapoznac sie z najlepszym , naj naj naj w kazdej kategorii szybowcem ,czyli SZD 56-2 lub poprostu Diana2. Loty wykonalismy dzieki uprzejmosci konstruktora p.Bogumila Beresia ktory udostepnil nam pierwszy egzemplarz diany,panu Staszkowi mechanikowi obslugi ktory byl caly czas z nami i staral sie pomodz jak mogl oraz Trenerowi Narodowej Kadry Juniorow Leszkowi Staryszakowi ktory zaproponowal ta inicjatywe. Latalismy na egzemplarzu na ktorym Janusz Centka oraz Sebastian Kawa zdobywali tutuly Mistrzowskie Swiata/Europy 2005 i 2006. Nasze loty trwaly ok 30-40 min.Szybowiec jest bardzo poprawny w pilotazu,klapo lotki sa niesamowicie skuteczne, co przy predkosciach ok 70km/h pozwala na bardzo szybkie przelozenie krazenia - 2 sec.Pusty szybowiec lata jak gazeta - masa pustego to zaledwie 195 kg.Przy plaskim krazeniu oraz klapach +14 ze mna krazyl 65 km/h ,to prawie jak bocian Ale za to w mgnieniu oka sie rozpedza ,przy pomocy klap(plynne przejscie z +14 na -2 ) i lekkim oddaniu drazka mamy juz 160 km/h. Niektorzy twierdza ze kabina nie jest zbyt wygodna.Przy moim wzroscie 188 cm, przyznam ze nie mialem zbyt wielkiego pola manewru ale do wszystkiego mozna sie przyzwyczaic.Poza tym ma byc to szybowiec do wyczynu a nie na niedzielne wyprawy.Uwazam ze kazdy znajdzie tu wygodna pozycje dla siebie.Niesamowite wrazenie zrobila na mnie rowniez widocznosc z kabiny,szczegolnie przy starcie gdzie mozna pozwolic na bardzo wysokie podniesienie ogona- wtedy tuz przed stopami widac ok 1 m ziemi przed szybowcem.Szybowiec ma rowniez nietypowo umiejscowiony drazek,po prawej stronie na burcie jak w F16.Wydawalo mi sie ze bedzie sprawiac to trudnosc w pilotazu osobie przyzwyczajonej do klasycznego ukladu.Tu znow sie milo rozczarowalem.Mimo ze jest to dosc nietypowe rozwiazanie to jednak bardzo skuteczne.Do wykonywania jakichkolwiek manewrow wykorzystuje sie minimalne ruchy drazkiem a i tak szybowiec "idzie" za reka.
Kazdemu polecam jesli bedzie mial tylko mozliwosc polatania na Dianie 2.Jest to bardzo ciekawe doswiadczenie.
Mam nadzieje ze w najblizszym czasie uda nam sie zamiescic zdjecia na naszej stronce.
Pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Śro 14:29, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
a gdzie lataliscie?
Drazek z prawej strony?Fajnie to tak jak w Airbusie, z tym ze tam kapitan fruwa lewa reka
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole,Dublin
|
Wysłany: Śro 14:37, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Laszowanie odbylo sie w Bielsku Bialej,na lotnisku w Aleksandrowicach, pod czuinym okiem konstruktora, u ktorego z poczatku widzialem pewien strach w oczach kiedy zobaczyl grupe 5 juniorow Szczegolnie to bylo widac kiedy montowalismy szybowiec i uczylismy sie spraw technicznych.Mielismy takze mozliwosc obejrzenia na sali produkcji 2 polowek kadluba jeszcze w foremnikach.Bedac na miejscu i widzac ten warsztat z zewnatrz nie powiedzialbym ze mozna takie cuda jakim jest Diana tam robic.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Śro 15:36, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
aaa Bielsko, skakalem skalem.
wszystko stare dzieje.
ile taki szybowiec kosztuje brutto?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole,Dublin
|
Wysłany: Śro 15:43, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
niestety to jest gorna polka w sprzecie i zaczyna sie od szd 60 tys EU - czyli sam szybowiec
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Śro 15:54, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
i to pewno w wersji podstawowej bez kola zapasowego i trójkata.
no coz gdyby byl to produkt masowy wtedy kosztowal by tyle co Lanos a tak...
wszystko co fajne jest drogie niestety, chociaz jak by sie zebralo 5 to juz byloby to w miare realne...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole,Dublin
|
Wysłany: Śro 18:47, 13 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Niestety tej klasy szybowce tyle kosztuja. Poza tym trzeba do tego doliczyc przyrzady, bo wozek jest chyba w komplecie, ale do tego jeszcze mucholapki,pokrowce,pomoce ( one man tow out ) i podstawki. Juz przy takim szybowcu nie mozna sobie pozwolic o maniane.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Czw 8:52, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
niestety nie jestem w temacie gdzy posiadam tylko 3 klase szybowcowa z 1979 i to na bocianie.
Ta Diana to cos takiego jak Jantar moze?
Ile by trza bulnąć za jakis szybowiec klasy nizej ktorym i tak bedzie mozna robic przeloty i wisiec godzinami w powietrzu?
Pytam, bo na zachodzie ludzie maja wlasne szybowce mimo ze nie zawsze sa dzianymi ludzmi.
Sprzecik do skaknia wypasiony na full kosztuje maxa 5000-6000€. No tak ale to nie szybowiec tylko kawalek szmaty na kilku sznurkach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole,Dublin
|
Wysłany: Czw 9:45, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Diana to sprzet wyczynowy w klasie 15 m,Jantar odstaje znacznie. Wisiec mozna na wszystkim nawet na Musze.Jesli chodzi np o takie latanie turystyczne ale i rowniez o jakis dreszczyk emocji zawodniczych to klasa klub u nas klub-a to Jantar bez wody lub tym podobne LS4 ,Cirrus badz Libellki tu rzad cen jest od 10-30 tys euro za uzywane z czego w przedziale 20-30 to tylko ls 4, od 10-20 to jantary libelki i cirrusy
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Czw 10:00, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
mysle ze na zachodzie tak wlasnie jest ze 2- 3 entuzjastow wyklada po 10 tys € a poten se dziela szybowiec miedzy siebie. Powstaje tylko problem logistyczny jak jest fajna pogoda i wybudowane cebeki i kazdy chce leciec.
Zawsze jak jestem w Jeleniej to zaluje ze nie zostalem tam szybownikiem.Podobnie zreszta jak lece z Wroclawia do Monachium. Samolot - o czym juz kiedys pisalem - zakreca juz na pulapie doslownie nad aerokluben jeleniogorskim i bierze kurs na Prage. Widoki takie ze słów brakuje...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Łukasz
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 10:21, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Wczoraj przyjechał nasz kolega z Niemiec od wiatrakowca ze swoim szybowcem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Czw 10:37, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
o fajnie
spadochrony i glajty maja ta jedna wielka zalete ze mozne je wsadzic do bagaznika
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Mateo
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 202
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole,Dublin
|
Wysłany: Czw 12:19, 14 Wrz 2006 Temat postu: |
|
|
Z tego co obserwuje zagraniczne strony z ogloszeniami to w przewadze sa zrzutki na szybowce powyzej 50 tys euro,bo te trochu tansze to kupuja tylko dla siebie. Tu w cenie sa ASW 27, LS 8 , DIscusy 2,Ventusy, oraz dwumiejscowe DuoDiscussy,ASH 25, Nimbusy 4.
Ciekawe czy kolega z niemiec da polatac na swoim sprzecie ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|