Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

XStoll P-750
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Pią 10:16, 31 Lip 2009    Temat postu:

tam wychodzi bez problemu łączony 8 way
Dzwonilem do Berlina, zaraz bedzie więcej informacji gdyż kolo jechał samochodem i zaraz oddzwoni.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Pią 10:23, 31 Lip 2009    Temat postu:

Łukasz napisał:
huszcza napisał:
a w dziale "sprzedam" tandem vectora za 3499€ - sprzedaje kumpel, Łukasz moze to cos dla ciebie??

poniżej Sigmy nic nie biorę, poskakało się na dobrym sprzęcie to już nic gorszego nie chcę mieć


o kurza twarz, nie poznaje cie Łukasz.

ostatnio przymierzałes sie jeszcze do Ultry


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
przemek




Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bytom

PostWysłany: Pią 10:34, 31 Lip 2009    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=r3WJZ5gz1HE&feature=related

faktycznie, da sie Rolling Eyes co nie zmienia faktu że wyjście do zbytnio wygodnych nie należy Wink

trochę poza tematem ale co do tandemu to dziwie się tym co kupują stare szroty, jak dla mnie to za duża odpowiedzialność żeby nie kupić od razu nówki sprzętu z fabryki, szczególnie że rzeczywiście w ciągu sezonu, góra dwóch powinno to się zwrócić


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez przemek dnia Pią 10:38, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZK




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 10:35, 31 Lip 2009    Temat postu:

--------------------------------------------------------------------------------

6 000 000 PLN moze ci sie wydawac zawrotną suma, co doskonale rozumiem.

ale sa ludzie ktorzy takimi drobnymi sumami rząglują w dailly business (dejli biznes)

Problem w tym że ci osobnicy raczej nie zajmują sie takimi rzeczami bo robią kasę marzenia piekna sprawa ale realizm też przypominam
wątek z gawronem i co z tego wynika. I jeszcze to ile zostanie kasy z waszej działalności na odbudowe resursu AN2 bo coś powinno.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Pią 10:56, 31 Lip 2009    Temat postu:

strefa w Opolu zaburzy spokoj i cisze tego lotniska i predzej czy pozniej doprowadzi do konfliktu miedzy sekcjami

ale na razie fakty:

koszt 1,5 milona dolcow plus przelot z NZ ok 25 000€
serwis w berlinie co 150 godzin (cena na serwis 30€ za godzine czyli x 150)
dostepnosc, jeden samolot w pazdzierniku 2009 a drugi w marzcu 2010 (czyli niech moc bedzie z wami Twisted Evil )

godzina lotu z pilotem (realia niemieckie) 200€
zuzycie paliwa przy 8-9 skoczkach (juz sie oplaca) ok 40 litrow
przy 17 - 60 litrow
najlepiej latac z 12-14, a wtedy na godzine wychodzi do 50 tiketow

Waga samolotu 1,4 tony, po 220 metrach jest juz w powietrzu

Przeszkolenie 5 pilotow gratis w Berlinie

Jak sie przeszkoli Zibiego to przestanie marudzic Laughing


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skykris




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ROI

PostWysłany: Pią 16:53, 31 Lip 2009    Temat postu:

Skakalem tylko kilkanascie razy z PAC 750 i jak dla mnie bylo tam wystarczajaco duzo miejsca . AN2 ma 2-3 razy miejsze drzwi a miesci sie rw 5-6

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skykris




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ROI

PostWysłany: Pią 17:21, 31 Lip 2009    Temat postu:

U nas na DZ jest samolot Gippsland GA8 Airvan ze zwyklym silnikiem spalinowym.



Na stefy weekendowe jak ta w Irl jest wg mnie bardzo dobrym i ekonomicznym rozwiazaniem. Serwisy silnikow spalinowych sa kilka krotnie jak nie wiecej tansze od serwisu turbiny, moze je wykonywac na wiekszosci lotniskach/portach lotniczych. (wg mnie warto wziasc pod uwage ceny servisu i dostepnosc odpowiednich ludzi/czesci + dodatkowe przeszkolenie pilotow)


Samolot ma miejsce na 8 skoczkow lub 3 tandemy i 2 kamery. Siedzi sie na podlodze w dwuch rzedach. Na 3000m (10000 stop) wchodzi jakiej 20-25 minut. Nie jest to moze rewelacja ale przy spalaniu 60-65 litrow /h jest dobrym wynikiem i robi z tego samolotu ekonomiczny samolocik

CENA: 600 000 euro



Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skykris dnia Pią 17:28, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skykris




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ROI

PostWysłany: Pią 17:38, 31 Lip 2009    Temat postu:

przemek napisał:
[należytym samolotem do zrzutu skoczków byłby an-3 gdyby był produkowany, podejrzewam że gdyby antek był wyposażony w turbine mógłby naprawde szybko wchodzić na wysokość ze względu na to że to dwupłat i ma dużą powierzchnie nośną, co przełożyłoby się też na ekonomie wylotu, pozatym w środku jest mnóstwo miejsca, a PAC to raczej samolot dla chińczyków i wyjście czymś większym jak RW-3 (czytaj tandem+kamera) to już pewnie problem i trzeba się nieźle nagimnastykować, eh szkoda ze tyle antków u nas się marnuje



AN3 to byl wlasnie an2 z silnikiem turbinowym . Jego skrzydla o wielkiej powierdzni nosnej byly wlasnie przeklenstwem i dawaly ogromne opory aerodynamiczne co nie szlo w parze z ekonomia. To byl chyba jeden z powodow ze nie przyjal sie do seryjnej produkcji , kilka egzemplarzy lata/latalo na swiecie, kiedys byly nawet AN3 boogie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafał.P.




Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Brzeg

PostWysłany: Sob 0:15, 01 Sie 2009    Temat postu:

Samolocik super jak dla nas,ale on startuje z twardego pasa,wiec tez prace remontowe na trawniku,jak to wyda to chetnie doloze sie-jutro Holandia na jak dlugo moze pol roku? Jestem chetny Smile Pozdro.To nie o an-3 ale o tym niemieckim Smile

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Rafał.P. dnia Sob 13:08, 01 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Pon 22:19, 03 Sie 2009    Temat postu:

ZK napisał:
--------------------------------------------------------------------------------

marzenia piekna sprawa ale realizm też przypominam
wątek z gawronem i co z tego wynika. I jeszcze to ile zostanie kasy z waszej działalności na odbudowe resursu AN2 bo coś powinno.


wiecznie na tym latac co mamy nie bedziemy, Aen predzej czy pozniej sie skonczy, to samo dotyczy, mysle, Jantara, - no chyba ze szybowce moga latac wiecznie.

A jesli nie, to predzej czy pozniej też bedziesz miał problem, tym bardziej ze nikt ci nie fundnie fajnego szybowca tylko dla tego ze lubisz latac i jestes nie kwestionowaną elitą swiata szybowników

Krzysiek juz ma wlasny szybowiec i niebawem bedzie walil rekordy albo przynajmniej latal od rana do wieczora.

a wracajac do meritum, mysle ze warto juz teraz zainwestowac w przyszlosc jesli chcemy razem latac i skakac przez nastepne dajmy na to 25 lat


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
ZK




Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 23:33, 03 Sie 2009    Temat postu:

W jednym Ci muszę przyznać rację nigdy nie liczyłem na to że ktoś
lub coś mi coś fundnie,a mając w pamięci zebranie nadzwyczajne
zarządu z zeszłego roku spodziewałbym się czegoś wprost przeciwnego.
Będąc masę czasu na lotnisku niekoniecznie w Jantarze zauważam
że pewien entuzjazm który był na Naszym lotnisku powoli traci blask
i nie jest to tylko moje zdanie inna kwestia to taka czy ktoś
otwarcie to przyzna.Natomiast przy wieczornym kuflu pozornie jest ok.
Przyszłość swoją widzę jako pomocnik Krzycha który startując
na rekordy będzie potrzebował pomocy przy wypuszczaniu choćby
może wypchaniu z hangaru a po całodziennym lataniu pomocy
w schowaniu.No chyba że takowej nie będzie oczekiwał jak to czasem
wśród elit bywa. Pozdrawiam 25 lat to szmat czasu


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Wto 1:26, 04 Sie 2009    Temat postu:

znaczy tak,

z jakiej racji ktos ma komus cos dawac.

- to gwoli wstepu.

w normalnym swiecie jest tak ze zbiera sie grupka entuzjastow, funduja sobie samolot a potem z niego skacza.
to samo u szybownikow, zbiera sie grupka zapalencow i kupuja se tam jakiegos nimbiusa 2 B a potem ustalaja kto kiedy na nim lata (w europie zachodniej ludzie raczej duzo pracuja i maja mniej czasu wiec latwiej ustalic grafik).

tudziez zbiera sie dwoch albo trzech i kupuja sobie cessne a potem na niej lataja

a wracając do tematu to uwazam ze sprzet sie konczy i ze trzeba ustalic za wczasu co dalej,
I nie uwazam tez ze entuzjam w braci opada, robimy sie moze starsi ale polowe swojego zycia kazdy z nas zostawil na lotniskach tego swiata.

dochodzi tez narybek.

Prosze bardzo. Krzysiek - wczoraj jeszcze w Bocianie a dzisiaj kilkaset godzin w powietrzu i wlasny szybowiec

Zaskalujesz mnie, ta swoja wizja przyszlosci wypychania szybowca z hangaru i trzymania go potem komus za skrzydlo,

Sorry ale to taki troche bezwolny koniec swiata w pegieerze.

a wracajac do tematu spadochroniarzy, to aen nam sie konczy, wiec prosze bardzo moze trzeba berdzie kupic innego.

Xstola podalem jako przyklad, bo 2, 5 milona zlotych mozna wyszarpac po czesci moze nawet i z unii, a jesli nie, to dało by sie to jakos sfinansowac inaczej. to nie jest jakis wielki pieniądz.

Balbym sie tylko tego ze bylby juz potem ruch jak na dworcu centralnym. no ale cos za cos


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez huszcza dnia Wto 1:28, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 9:30, 04 Sie 2009    Temat postu:

Byłby Jacku ruch ale to i lepiej. Więcej ludzi = wyloty bez wyłączania, kursy AFF, Tandemy... Ogólnie biznes, pytanie tylko skąd wziąć środki na samolot, bo reszta zaplecza na starcie nie jest potrzebna, no może poza namiotową układalnią ale to akurat problem nie jest.[/quote]

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
BartekR




Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 13:13, 04 Sie 2009    Temat postu:

dzwonek napisał:
Byłby Jacku ruch ale to i lepiej. Więcej ludzi = wyloty bez wyłączania, kursy AFF, Tandemy... Ogólnie biznes, .....

No właśnie, biznes i brak atmosfery aeroklubu, brak atmosfery "rodzinnej". Ja przynajmniej wolę niższy wylot w miłym znanym towarzystwie niż "obmacywanie się" na wysokości 3800 z nieznajomymi Wink Mamy na tyle dobrze, że mamy blisko do strefy i możemy sobie pojechać kiedy chcemy, a u nas jest swojsko, i już.
Życie nie polega tylko na biznesie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dzwonek




Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 16:33, 04 Sie 2009    Temat postu:

I dlatego Bartku jest dyskusja w która docelowo stronę chcielibyśmy iść. Wiadomo, że jest to rozmowa póki co czysto teoretyczna (marzenia nie bolą Wink ) bo kasy brak, ale prędzej czy później (patrz koniec antka) trzeba będzie na coś się zdecydować, co pochłonie mniej lub więcej pieniędzy.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin