 |
Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego www.aeroklub.opole.pl
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Pią 10:16, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
tam wychodzi bez problemu łączony 8 way
Dzwonilem do Berlina, zaraz bedzie więcej informacji gdyż kolo jechał samochodem i zaraz oddzwoni.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Pią 10:23, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Łukasz napisał: | huszcza napisał: | a w dziale "sprzedam" tandem vectora za 3499€ - sprzedaje kumpel, Łukasz moze to cos dla ciebie?? |
poniżej Sigmy nic nie biorę, poskakało się na dobrym sprzęcie to już nic gorszego nie chcę mieć |
o kurza twarz, nie poznaje cie Łukasz.
ostatnio przymierzałes sie jeszcze do Ultry
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
przemek
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 76
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Bytom
|
Wysłany: Pią 10:34, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=r3WJZ5gz1HE&feature=related
faktycznie, da sie co nie zmienia faktu że wyjście do zbytnio wygodnych nie należy
trochę poza tematem ale co do tandemu to dziwie się tym co kupują stare szroty, jak dla mnie to za duża odpowiedzialność żeby nie kupić od razu nówki sprzętu z fabryki, szczególnie że rzeczywiście w ciągu sezonu, góra dwóch powinno to się zwrócić
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez przemek dnia Pią 10:38, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZK
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 10:35, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
--------------------------------------------------------------------------------
6 000 000 PLN moze ci sie wydawac zawrotną suma, co doskonale rozumiem.
ale sa ludzie ktorzy takimi drobnymi sumami rząglują w dailly business (dejli biznes)
Problem w tym że ci osobnicy raczej nie zajmują sie takimi rzeczami bo robią kasę marzenia piekna sprawa ale realizm też przypominam
wątek z gawronem i co z tego wynika. I jeszcze to ile zostanie kasy z waszej działalności na odbudowe resursu AN2 bo coś powinno.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Pią 10:56, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
strefa w Opolu zaburzy spokoj i cisze tego lotniska i predzej czy pozniej doprowadzi do konfliktu miedzy sekcjami
ale na razie fakty:
koszt 1,5 milona dolcow plus przelot z NZ ok 25 000€
serwis w berlinie co 150 godzin (cena na serwis 30€ za godzine czyli x 150)
dostepnosc, jeden samolot w pazdzierniku 2009 a drugi w marzcu 2010 (czyli niech moc bedzie z wami )
godzina lotu z pilotem (realia niemieckie) 200€
zuzycie paliwa przy 8-9 skoczkach (juz sie oplaca) ok 40 litrow
przy 17 - 60 litrow
najlepiej latac z 12-14, a wtedy na godzine wychodzi do 50 tiketow
Waga samolotu 1,4 tony, po 220 metrach jest juz w powietrzu
Przeszkolenie 5 pilotow gratis w Berlinie
Jak sie przeszkoli Zibiego to przestanie marudzic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Pią 16:53, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Skakalem tylko kilkanascie razy z PAC 750 i jak dla mnie bylo tam wystarczajaco duzo miejsca . AN2 ma 2-3 razy miejsze drzwi a miesci sie rw 5-6
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Pią 17:21, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
U nas na DZ jest samolot Gippsland GA8 Airvan ze zwyklym silnikiem spalinowym.
Na stefy weekendowe jak ta w Irl jest wg mnie bardzo dobrym i ekonomicznym rozwiazaniem. Serwisy silnikow spalinowych sa kilka krotnie jak nie wiecej tansze od serwisu turbiny, moze je wykonywac na wiekszosci lotniskach/portach lotniczych. (wg mnie warto wziasc pod uwage ceny servisu i dostepnosc odpowiednich ludzi/czesci + dodatkowe przeszkolenie pilotow)
Samolot ma miejsce na 8 skoczkow lub 3 tandemy i 2 kamery. Siedzi sie na podlodze w dwuch rzedach. Na 3000m (10000 stop) wchodzi jakiej 20-25 minut. Nie jest to moze rewelacja ale przy spalaniu 60-65 litrow /h jest dobrym wynikiem i robi z tego samolotu ekonomiczny samolocik
CENA: 600 000 euro
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skykris dnia Pią 17:28, 31 Lip 2009, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skykris
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ROI
|
Wysłany: Pią 17:38, 31 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
przemek napisał: | [należytym samolotem do zrzutu skoczków byłby an-3 gdyby był produkowany, podejrzewam że gdyby antek był wyposażony w turbine mógłby naprawde szybko wchodzić na wysokość ze względu na to że to dwupłat i ma dużą powierzchnie nośną, co przełożyłoby się też na ekonomie wylotu, pozatym w środku jest mnóstwo miejsca, a PAC to raczej samolot dla chińczyków i wyjście czymś większym jak RW-3 (czytaj tandem+kamera) to już pewnie problem i trzeba się nieźle nagimnastykować, eh szkoda ze tyle antków u nas się marnuje |
AN3 to byl wlasnie an2 z silnikiem turbinowym . Jego skrzydla o wielkiej powierdzni nosnej byly wlasnie przeklenstwem i dawaly ogromne opory aerodynamiczne co nie szlo w parze z ekonomia. To byl chyba jeden z powodow ze nie przyjal sie do seryjnej produkcji , kilka egzemplarzy lata/latalo na swiecie, kiedys byly nawet AN3 boogie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafał.P.
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 339
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: Sob 0:15, 01 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Samolocik super jak dla nas,ale on startuje z twardego pasa,wiec tez prace remontowe na trawniku,jak to wyda to chetnie doloze sie-jutro Holandia na jak dlugo moze pol roku? Jestem chetny Pozdro.To nie o an-3 ale o tym niemieckim
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Rafał.P. dnia Sob 13:08, 01 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Pon 22:19, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
ZK napisał: | --------------------------------------------------------------------------------
marzenia piekna sprawa ale realizm też przypominam
wątek z gawronem i co z tego wynika. I jeszcze to ile zostanie kasy z waszej działalności na odbudowe resursu AN2 bo coś powinno. |
wiecznie na tym latac co mamy nie bedziemy, Aen predzej czy pozniej sie skonczy, to samo dotyczy, mysle, Jantara, - no chyba ze szybowce moga latac wiecznie.
A jesli nie, to predzej czy pozniej też bedziesz miał problem, tym bardziej ze nikt ci nie fundnie fajnego szybowca tylko dla tego ze lubisz latac i jestes nie kwestionowaną elitą swiata szybowników
Krzysiek juz ma wlasny szybowiec i niebawem bedzie walil rekordy albo przynajmniej latal od rana do wieczora.
a wracajac do meritum, mysle ze warto juz teraz zainwestowac w przyszlosc jesli chcemy razem latac i skakac przez nastepne dajmy na to 25 lat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ZK
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 500
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 23:33, 03 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
W jednym Ci muszę przyznać rację nigdy nie liczyłem na to że ktoś
lub coś mi coś fundnie,a mając w pamięci zebranie nadzwyczajne
zarządu z zeszłego roku spodziewałbym się czegoś wprost przeciwnego.
Będąc masę czasu na lotnisku niekoniecznie w Jantarze zauważam
że pewien entuzjazm który był na Naszym lotnisku powoli traci blask
i nie jest to tylko moje zdanie inna kwestia to taka czy ktoś
otwarcie to przyzna.Natomiast przy wieczornym kuflu pozornie jest ok.
Przyszłość swoją widzę jako pomocnik Krzycha który startując
na rekordy będzie potrzebował pomocy przy wypuszczaniu choćby
może wypchaniu z hangaru a po całodziennym lataniu pomocy
w schowaniu.No chyba że takowej nie będzie oczekiwał jak to czasem
wśród elit bywa. Pozdrawiam 25 lat to szmat czasu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
huszcza
Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 1/5 Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa
|
Wysłany: Wto 1:26, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
znaczy tak,
z jakiej racji ktos ma komus cos dawac.
- to gwoli wstepu.
w normalnym swiecie jest tak ze zbiera sie grupka entuzjastow, funduja sobie samolot a potem z niego skacza.
to samo u szybownikow, zbiera sie grupka zapalencow i kupuja se tam jakiegos nimbiusa 2 B a potem ustalaja kto kiedy na nim lata (w europie zachodniej ludzie raczej duzo pracuja i maja mniej czasu wiec latwiej ustalic grafik).
tudziez zbiera sie dwoch albo trzech i kupuja sobie cessne a potem na niej lataja
a wracając do tematu to uwazam ze sprzet sie konczy i ze trzeba ustalic za wczasu co dalej,
I nie uwazam tez ze entuzjam w braci opada, robimy sie moze starsi ale polowe swojego zycia kazdy z nas zostawil na lotniskach tego swiata.
dochodzi tez narybek.
Prosze bardzo. Krzysiek - wczoraj jeszcze w Bocianie a dzisiaj kilkaset godzin w powietrzu i wlasny szybowiec
Zaskalujesz mnie, ta swoja wizja przyszlosci wypychania szybowca z hangaru i trzymania go potem komus za skrzydlo,
Sorry ale to taki troche bezwolny koniec swiata w pegieerze.
a wracajac do tematu spadochroniarzy, to aen nam sie konczy, wiec prosze bardzo moze trzeba berdzie kupic innego.
Xstola podalem jako przyklad, bo 2, 5 milona zlotych mozna wyszarpac po czesci moze nawet i z unii, a jesli nie, to dało by sie to jakos sfinansowac inaczej. to nie jest jakis wielki pieniądz.
Balbym sie tylko tego ze bylby juz potem ruch jak na dworcu centralnym. no ale cos za cos
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez huszcza dnia Wto 1:28, 04 Sie 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzwonek
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 9:30, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
Byłby Jacku ruch ale to i lepiej. Więcej ludzi = wyloty bez wyłączania, kursy AFF, Tandemy... Ogólnie biznes, pytanie tylko skąd wziąć środki na samolot, bo reszta zaplecza na starcie nie jest potrzebna, no może poza namiotową układalnią ale to akurat problem nie jest.[/quote]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
BartekR
Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 248
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 13:13, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
dzwonek napisał: | Byłby Jacku ruch ale to i lepiej. Więcej ludzi = wyloty bez wyłączania, kursy AFF, Tandemy... Ogólnie biznes, ..... |
No właśnie, biznes i brak atmosfery aeroklubu, brak atmosfery "rodzinnej". Ja przynajmniej wolę niższy wylot w miłym znanym towarzystwie niż "obmacywanie się" na wysokości 3800 z nieznajomymi Mamy na tyle dobrze, że mamy blisko do strefy i możemy sobie pojechać kiedy chcemy, a u nas jest swojsko, i już.
Życie nie polega tylko na biznesie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dzwonek
Dołączył: 23 Sie 2008
Posty: 307
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 16:33, 04 Sie 2009 Temat postu: |
|
|
I dlatego Bartku jest dyskusja w która docelowo stronę chcielibyśmy iść. Wiadomo, że jest to rozmowa póki co czysto teoretyczna (marzenia nie bolą ) bo kasy brak, ale prędzej czy później (patrz koniec antka) trzeba będzie na coś się zdecydować, co pochłonie mniej lub więcej pieniędzy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|