Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego
www.aeroklub.opole.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

automat spadochronowy Argus - dot. wszystkich mechaników spa
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
wesoly
goodness knows!



Dołączył: 13 Gru 2005
Posty: 387
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 8:33, 28 Lip 2009    Temat postu: automat spadochronowy Argus - dot. wszystkich mechaników spa

Podmioty obsługujące spadochrony osobowe

W związku z pismem Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczącym wypadku spadochronowego ze skutkiem śmiertelnym, który miał miejsce w Chrcynnie k. Nasielska w dniu 25 lipca b.r., a także nieoficjalnymi informacjami posiadanymi przez PKBWL na temat innego zdarzenia z udziałem automatu spadochronowego „Argus” produkcji belgijskiej firmy Aviacom S.A., oraz wnioskiem o niezwłoczne podjęcie działań w celu wstrzymania użytkowania w Polsce automatu spadochronowego Argus,
prosimy Państwa o przekazanie w trybie pilnym informacji statystycznych, które pozwolą na szybkie podjęcie decyzji dotyczących użytkowania w/w automatu w zależności od wyniku przekazanych nam informacji. W załączeniu tabelka do wypełnienia przez podmioty obsługujące spadochrony osobowe. Uprzejmie prosimy o współpracę i niezwłoczne przekazanie danych na adres mailowy: [link widoczny dla zalogowanych].
Z poważaniem

Katarzyna Barańska

Departament Techniki Lotniczej
Urząd Lotnictwa Cywilnego
ul. M.Flisa 2, 02-247 Warszawa
tel. (22)-520-73-68
fax (22)-520-73-73
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Wto 12:00, 28 Lip 2009    Temat postu:

i dobrze wam tak,
zamiast nosic na plecach sprawdzony hajtek skaczecie na jakis niesprawnych szrotach napedzanych bateriami z kiosku.

Posiedzicie se teraz na trawce a ja wam pomacham z gory.

Smile

PS

roznica w eksploatacji argusa i cypresa wynosi 300€ przez 12 lat. znaczy sie 25 euro na rok.

to tak na wypadek gdyby to byl dla kogos argument


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 13:08, 28 Lip 2009    Temat postu:

Zawsze można też zastosować również sprawdzony i dobrze działający automat Vigil .... a różnica w eksploatacji była już też omawiana na korzyść Vigila .

Ps. To nie pierwszy taki numer Argusa Confused I w jakiś krajach był już dużo wcześniej zawieszony .....


Współczucia dla wszystkich posiadaczy ..... Neutral


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Wto 14:43, 28 Lip 2009    Temat postu:

jesli chodzi o sprzet to jestem konserwatywny i uzywam gadżetów na wskros sprawdzonych.
Z wiekiem człowiek robi sie tez ostrozny (zobaczycie sami).
I nie chodzi tu o to zeby skakac na jakim mułowatym sprzecie bo jak wiecie lubie szybkie czasze, ale sprzet musi byc sprawdzony!.
dlatego nawet nie bylem szczesliwy jak na rynku pojawil sie cypres 2 bo akurat mi sie konczyl stary i zalapalem sie na pierwsza serie.

Dzisiaj juz ich jest ponad 50 000 w obiegu, i dzialaja w 99,99999% bez zarzutu, dlatego nie ma takiej opcji zebym sie przesiadl na cos innego. tylko dlatego ze bedzie tansze o 100 euro na rok ( znaczy sie 8,30 na miesiac).
a to ze co 4 lata jest przeglad? to chyba powinno byc w interesie kazdego skoczka, tym bardziej jesli nie skacze sam.

Auta dzwigi samoloty widlaki gasnice - wszystko to ma swoje regularne przeglady.

ciekawe dlaczego??


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skykris




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ROI

PostWysłany: Wto 15:26, 28 Lip 2009    Temat postu:

Strzalka , Vigil jest na rynku dopiero kilka lat a juz wyszedl jego nastepca Vigil II , jak dla mnie to troche zaszybko i troche to podejrzane. Nie mozna czego nazwac sprawdzonym po tak malym okresie

Co masz na mysli mowiac ze dobrze dzialajacy?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skykris dnia Wto 15:29, 28 Lip 2009, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 15:55, 28 Lip 2009    Temat postu:

Argus jest na rynku po Vigilu a ma już swoje nie jedno smiertelne żniwo .....

Jeżeli chodzi o Vigila to jakoś ludzie sobie chwalą i jakoś nie kojarzę
przypadku żeby nie zadziałał nieprawidłowo. (Dlatego sądzę że jest dobrze działający) aczkolwiek mogę się mylić .

Wyprodukowali Vigila II , Cypresa 2 może z tego samego powodu co np Corsę 2 ... Astrę 2 ...... Bo wprowadzili zmiany w wyglądzie itd.... zapewne na lepsze.

Przeglądy owszem dobra sprawa czasem wymuszone ze względów na finanse a czasem wrecz potrzebne i wymagane ....

Ogólnie jak ktoś chce i lubi a nie ufa np. ze gaśnica nie będzie działała dobrze w przeciągu roku może robić przegląd co 3 miesiące nikt mu nie zabroni .......

Ps.Nie jestem dilerem Vigila Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Wto 17:27, 28 Lip 2009    Temat postu:

Vigile I też były zawieszane w wielu krajach, a II się same wieszają. Przedwczoraj Krzyśkowi.
Co do Argusów, to przyprawiają też kłopotów, jeżeli chodzi o ostatni wypadek to poczekajmy co PKBWL powie, mogę tylko podejrzewać że cutter był stary z przed biuletynu jeżeli to wina automatu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 17:35, 28 Lip 2009    Temat postu:

Argus przecioł pół pętelki (jak kiedyś w Przasnyszyu), a drugie jej pół zerwało się przy uderzeniu o ziemię (postrzępiło).

W testach Vigile i Cypresy przecinają stalowe linki ...... nie wiem jak Argus


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skykris




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ROI

PostWysłany: Wto 18:15, 28 Lip 2009    Temat postu:

Cypres II wyszed 12-13 lat po Cypresie 1 a nie po 4 czy 5 jak w przypadku Vigila

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 18:37, 28 Lip 2009    Temat postu:

skykris napisał:
Cypres II wyszed 12-13 lat po Cypresie 1 a nie po 4 czy 5 jak w przypadku Vigila


Czy to jest jakiś wyznacznik ???

Astre I produkowano od 1991 do 2002 Astre II od 1998 do chyba dziś....

Może I była taka dobra że tak długo lub nie umieli poprawić błędów i wad przez taki długi okres ......

Dla mnie porównanie ilości lat produkcji jako wyznacznik niezawodności jakiś bez sensu ....

W drugą stronę patrząc wychwycili jakieś błędy w ciągu 4-5 lat to dobrze świadczy o firmie.

Nie wycofali Cypresa I i Vigila I wiec oba automaty są dobre ......


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Strzałka




Dołączył: 05 Sty 2006
Posty: 243
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gliwice

PostWysłany: Wto 18:41, 28 Lip 2009    Temat postu:

Cypres ma tez na koncie ofiarę śmiertelną bo nie zadziałał tak jak powinien .

Więc wniosek jest jeden nie skacze się na jakikolwiek automat bo może on nie zadziałać prawidłowo.

Trzeba zrobić wszystko żeby spadochron otworzyć samemu (tak jak by automatu nie było)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Wto 22:00, 28 Lip 2009    Temat postu:

Nawet jedna ofiara jest jedną za duzo.

byl kiedys taki wypadek ze cypres 1 nie spracował bo mial za slabe barterie.
energia wystarczyła co prawda zeby zrobic self test ale nie byla w stanie odpalic cuttera bo napięcie bylo kolo 5,6 (co zreszta w cypresach jedynkach bylo widac). Tu nie zawinil automat tylko znowu ludzka bezmyslnosc,

no chyba ze mowisz o jakims innym wypadku o ktorym nie slyszalem.

Przeglad cypresa jest co 4 i pol roku, wiec nie ma o czym gadac, mozna go zrobic w zimie


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Łukasz




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1110
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Opole

PostWysłany: Śro 19:48, 05 Sie 2009    Temat postu:

Część odpowiedzi Karela na moje dziejsze pytanie dot. wypadku w Chrycynnie:
We analyzed the concerned unit in presence of the investigator in charge and found that the Argus worked with in its design parameters and that the loop was cut clean. There is ample evidence of this.

Zobaczymy co dalej śledztwo wykaże.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Łukasz dnia Śro 19:53, 05 Sie 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
huszcza




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 1186
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 1/5
Skąd: Raciborz Wroclaw Lisboa

PostWysłany: Czw 1:05, 06 Sie 2009    Temat postu:

w tak zwanym miedzy czasie warszawka puki co uziemia 30 swoich Argusów. szkolnych i w wypożyczalni.
Znaczy cos jest na rzeczy - z tym przecinaniem albo bardziej nie przecinaniem loopa


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skykris




Dołączył: 14 Gru 2005
Posty: 404
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: ROI

PostWysłany: Czw 8:41, 06 Sie 2009    Temat postu:

Mi sie osobiscie bardzo "podoba rzetelny" wpis na stronie glownej producenta argusa

"The Argus is the most versatile and most reliable AAD ever made"

na jakiej podstawie tak twierdza ? ze uratowal 16 ludzi (czytaj zadzialal prawidlowo 16 razy) to jakak kpina

to ze jest uniwersalny to moze i jest skoro ma te wszystkie opcje "expert , tandem , student i swoop " i dodatkowo od kilku dni ma opcje "GROUND" hehe

co do slowa reliable czyli solidny,niezawodny,godny zaufania to bym sie mocno zastanowil.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum dyskusyjne Aeroklubu Opolskiego Strona Główna -> Sekcja Spadochronowa Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4, 5  Następny
Strona 1 z 5

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin